شهر خبر

برگزاری مسابقات قهرمان کشوری ارمنستان در حضور همه مدعیان/ فقط رقیب هادی ساروی غایب بود


برگزاری مسابقات قهرمان کشوری ارمنستان در حضور همه مدعیان/ فقط رقیب هادی ساروی غایب بود

مسابقات قهرمان کشوری کشتی فرنگی ارمنستان با حضور همه قهرمانان این کشور در حال برگزاری است و تنها آرتور الکسانیان به دلیل مصدومیت در این رقابت ها حضور ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، این روزها مسابقات قهرمان کشوری ارمنستان در رشته کشتی فرنگی در حال برگزاری است. مسابقات کشوری در ارمنستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و معمولا در روزهای پایانی سال میلادی به انجام می‌رسد.

سه نفر برتر هر وزن بعد از این رقابت‌ها به اردوی تیم‌های ملی دعوت می‌شوند که معمولا نفر اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان و نفر دوم رقابت‌های قهرمانی اروپا را کسب خواهد کرد. البته با توجه به وضعیت بدنی کشتی‌گیران امکان جابه جایی نفرات نیز وجود دارد.

آنچه که مشخص است، کار کشتی ارمنستان با مسابقات قهرمان کشوری بسته می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها نیز قهرمانان بنام و شاخصی چون مالخاص آمویان قهرمان جهان، کاراپت چالیان، داوید اُواساپیان، کارن اصلانیان و... شرکت کرده‌اند.

علی دولتخواه داور بین المللی کشتی ایران که سال‌هاست یکی از اعضای فدراسیون کشتی ارمنستان است، در این رقابت‌ها به عنوان داور و عضو هیئت ژوری حضور دارند.

تنها قهرمانی که از حضور در رقابت‌های کشوری معاف شده است، آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک است که به دلیل آسیب دیدگی در این پیکارها کشتی نمی‌گیرد.

او تاکنون دوبار موفق به شکست محمدهادی ساروی ملی پوش کشورمان در وزن 97 کیلوگرم شده است. در المپیک 2020 توکیو نیز از سد ساروی گذشت و در ادامه در مسابقات جهانی 2021 نروژ که ساروی به مدال طلای جهان رسید، غیبت داشت.



انتهای پیام/