شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کیانوش رستمی#2016#المپیک

دست خالی مأموران ITA در سفر به کرمانشاه؛ اخطار اول و خطرناک به کیانوش رستمی


دست خالی مأموران ITA در سفر به کرمانشاه؛ اخطار اول و خطرناک به کیانوش رستمی

ماموران ITA که چندی پیش برای انجام نمونه‌گیری از شماری از وزنه‌برداران ایرانی به کشورمان سفر کرده بودند، نتوانستند از قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو تست بگیرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش بود که نمایندگانی از آژانس بین‌المللی تست (ITA) به ایران آمدند تا از وزنه‌بردارانی که نامشان در حوضچه آنتی دوپینگ وادا قرار دارد، تست دوپینگ بگیرند.

یکی از این افرادی که نامش در لیست مأموران آژانس بین‌المللی تست قرار داشت، کیانوش رستمی قهرمان پیشین وزنه برداری جهان و المپیک بود که به دلیل از دست دادن چند مسابقه گزینشی مهم، کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو را از دست داد.

با توجه به حضور کیانوش رستمی در کرمانشاه، از مأموران ITA خواسته شد که برای انجام نمونه‌گیری از وزنه‌بردار کرمانشاهی در این شهر حاضر شوند اما با وجود سفر افسران آنتی‌ دوپینگ به کرمانشاه، اعلام شد که کیانوش رستمی در منزل نیست.

هر چند با یک بار غیبت محرومیتی گریبانگیر ورزشکار نمی‌شود اما در صورت تکرار ماجرا و در دفعه سوم، عدم شرکت در نمونه‌گیری به منزله دوپینگ تلقی شده و برای ورزشکار محرومیت در نظر گرفته می‌شود.

طبق تصمیم جدید هیئت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، اگر تعداد دوپینگی‌های کشوری در 18 ماه منتهی به المپیک 2024 پاریس به سه نفر برسد، آن کشور از حضور در المپیک محروم خواهد شد.

انتهای پیام/