فرهاد فلاح، مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی جهت تولید صنایع دستی گفت: از سال 84 که سازمان صنایع دستی با وظایف حاکمیتی راه‌اندازی شد، این سازمان فقط وظایف حاکمیتی داشت و دارد که با همان وظایف در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری ادغام و به معاونت صنایع دستی تبدیل شد.

وی ادامه داد: از زمانی‌که این سازمان جدید تاسیس شد ما نمی‌توانیم خودمان به صورت مستقیم وارد آموزش شویم و آموزش صنایع دستی به سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور محول شده. همچنین این سازمان متولی همه آموزش‌های غیر رسمی مهارتی است.

 مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی افزود: بنابراین ما نمی‌توانیم خودمان به صورت مستقیم آموزش دهیم اما اگر خود سازمان بهزیستی بخواهد این اقدام را انجام دهد ما بهترین مدرس ها را خدمت‌شان معرفی می‌کنیم و بعد از آموزش دیدن ما در کارگاه‌هایمان از آنان استفاده می‌کنیم.

 فلاح با اشاره به اینکه خانومی در استان مرکزی به 8 دختر سندرم داون آموزش قلم‌زنی روی فلزات ارائه می‌کرده است بیان کرد: این هنرمندان  در حد هنرمند تراز اول نیستند اما در حد یک تولید کننده بازاری کارشان خوب است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان بهزیستی تا چه میزان از برگزاری این کارگاه‌ها استقبال کرده است؟ تصریح کرد: ما در گذشته چندین جلسه با سازمان بهزیستی داشتیم اما درحال حاضر سطح همکاری‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام//