شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا#جدید

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / کلان‌شهر‌ها میزبان آلودگی هوا

کدخبر: 465289
اقتصادنیوز: کارشناس هواشناسی اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در روز چهارشنبه، در برخی مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است گفت: این پایداری هوا زمینه‌ساز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

او ادامه داد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در برخی مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان و سیستان‌وبلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات هم بارش برف انتظار داریم.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز پنجشنبه علاوه‌ براین مناطق در خراسان‌جنوبی و برخی نقاط از غرب کشور هم بارش رخ خواهد داد.در این روز در جزایر خلیج‌فارس، شمال بوشهر، جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد ،شمال شرق فارس و جنوب سیستان‌وبلوچستان بارش شدت خواهد داشت.

رفیعی توضیح داد: روز چهارشنبه و پنجشنبه پایداری هوا در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه داشته و در شهر‌های تهران، البرز و مشهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز جمعه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز بارش پراکنده رخ خواهد داد و گستره فعالیت سامانه در شرق هرمزگان ،جنوب کرمان و سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی و شرق یزد است.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری تا نیمه‌ابری و غبارآلود است. بیشترین دمای پایتخت به ۹ درجه و کمترین آن به صفر درجه می رسد.