شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی#رئیسی

خاطره رئیسی از حکمی که برای سردار سلیمانی زد

کدخبر: 465255
کتاب­ «سیمای سلیمانی» شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، آیت‌الله رئیسی تعریف می‌کند: برای اولین ­بار این رسم را که همیشه علما توی ضریح می­‌آیند، با حجت و فلسفه نقض کردم و به دوستان گفتم: به حاج­ قاسم بگویید بیاید داخل ضریح مطهر.

کتاب­ «سیمای سلیمانی» شامل ناگفته‌هایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار شهید قاسم سلیمانی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد.

نویسنده این کتاب حجت‌الاسلام علی‌ شیرازی، مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس است که بیش از ۴۰ سال از دوستی او با حاج قاسم ادامه داشته است. کتاب «سیمای سلیمانی» در هفت فصل با بیان ویژگی‌های  اخلاقی، رفتاری و سلوکی سردار دل‌ها پرداخته است. 

مهم‌ترین حاجت حاج قاسم به روایت آیت‌الله رئیسی

در بخشی از این کتاب از زبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در آن زمان تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت، با عنوان «خادم حقیقی» می‌خوانیم: چون همیشه در منطقه بود، برنامه را جوری تنظیم کردیم که بتواند در مراسم معنوی غبارروبی شرکت کند. بعد از این­که مراسم تمام شد، دیدم منقلب شده است. حال خوبی داشت و گریه می‌کرد. به ذهنم آمد ما و آقایانی که از علما هستند و افراد دیگر، همگی خادمان امام رضا (ع) هستیم و به زائرین حضرت و دستگاه و بارگاه علی ­بن موسی الرضا (ع) خدمت می‌­کنیم؛ اما آقایی که اینجا ایستاده است و برای امام رضا(ع) اشک می‌­ریزد، به حرم اهل­ بیت (ع) خدمت کرده است. در آن زمان به ذهنم رسید برای اولین ­بار این رسم را که همیشه علما توی ضریح می­‌آیند، با حجت و فلسفه نقض کنم.

به دوستان گفتم: به حاج­ قاسم بگویید داخل ضریح مطهر بیاید. آنجا از حضرت رضا (ع) طلب و آرزوی شهادت کرد. بهترین حاجتی که می‌­خواست از حضرت رضا (ع) بگیرد، همین بود. به ما و سایر دوستان هم همین را می­‌گفت. آنجا احساس کردم باید به حاج ­قاسم خادمی رسمی هم بدهم. برای ایشان، حکم خادمی افتخاری حضرت رضا (ع) را نوشتم. حاج ­قاسم خوشحال شد و گفت: برای من سند افتخار است. در مراسمی رسمی، حکم خادمی حاج­ قاسم را به او دادیم. او هم با خونش نشان داد خادم حقیقی حضرت رضا (ع) است.

پنج دقیقه‌ای که در مقابل  ۷۵ سال قرار گرفت

همچنین در بخشی دیگر از کتاب «سیمای سلیمانی» با عنوان «پنج دقیقه» به روایت صادق خرازی معاون نماینده­ ایران در سازمان ملل در سال‌های۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ آمده است: آخرین دیداری که با هم داشتیم، چهار روز قبل از شهادتش بود. کنار یک عالم بزرگ فرزانه بودیم که در فقاهت، فلسفه، تقوا و زهد شاخص بود. به آن عالم گفت: سحرگاه با خدای خود نجوا می­‌کردم و در مناجات گفتم خدایا، از عمر من پنج سال بگیر و به این عالم بده. آن عالم پوزخندی زد و گفت: هفتاد ­و پنج سال است برای مکتب اهل­ بیت کتاب نوشته‌­ام، تحقیق کرده­ام، رساله‌­های مختلف مستدرکات فقهی و اصولی را جمع کرده‌­ام، بیش از صد و چهل پنجاه کتاب و رساله­ علمی، فقهی، فلسفی، اصولی و تفسیری نوشته­‌ام، صدها شاگرد تربیت کرده­‌ام، همه این‌­ها فدای پنج دقیقه قاسم سلیمانی و مناجات او و حضورش در محضر خدا و خدمتی که به خدا و خلق کرد. همه­ زندگی خودم را حاضرم به تو بدهم برای پنج دقیقه­‌اش.

کتاب «سیمای سلیمانی» در  ۲۰۸ صفحه در شمارگان هزار نسخه و به قیمت ۳۷ هزار تومان به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به بازار نشر آمده است.