شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان#قدیمی

کدام هنرمندان رویِ صندلی "چهل‌تیکه" می‌نشینند؟/ بازیگری که برنامه را به «آقای بازیگر» تقدیم کرد


کدام هنرمندان رویِ صندلی "چهل‌تیکه" می‌نشینند؟/ بازیگری که برنامه را به «آقای بازیگر» تقدیم کرد

این هفته برنامه نوستالژی شبکه نسیم چهار میهمانِ‌ویژه دارد که بازیگر قدیمی و جوانش و دوبلور و خواننده‌اش ناگفته‌ها و ناشنیدنی‌های جذابی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سری پنجم برنامه «چهل تیکه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ الهام حاتمی، این روز‌ها در حال پخش از شبکه نسیم است. برنامه‌ای که به نوستالژی‌ها و ثبت خاطرات چهره‌های مطرح کشورمان می‌پردازد.

فصل جدید «چهل تیکه» در هفته‌های گذشته در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پخش می‌شد. اما دو هفته‌ای است که سه‌شنبه‌ هم به کنداکتورِ این برنامه تلویزیونی اضافه شده و ساعت 21 روی آنتن خواهد بود.

محمدرضا علیمردانی امشب (سه‌شنبه هفتم دی‌ماه) میزبان محسن زهتاب بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون می‌شود. بازیگری که شروعِ فعالیت‌هایش به سال 1335 و شرکت در کلاس بازیگری تئاتر «جامعه باربد» برمی‌گردد. 

نامش در سریال‌های تاریخی مثل «ولایت عشق» و «مریم مقدس» به چشم می‌خورد و در «تب سرد» هم نقش یک پدربزرگِ دل‌نگران را به خوبی ایفا می‌کند. در حالی که با بزرگانِ زیادی در سینمای ایران کار کرده اما شرایطی فراهم نشده که با عزت‌الله انتظامی همبازی شود؛ از این جهت برنامه را به او تقدیم می‌کند. 

در شبِ دیگر (چهارشنبه هشتم دی‌ماه) چهل‌تیکه میزبان خاطرات یک صدایِ ماندگار در موسیقی می‌شود. عباس بهادری خواننده موسیقی پاپ نسل اول پس از انقلاب است. هنرمندی که از سال 1368 همکاری‌اش را با واحد موسیقی صدا و سیما آغاز کرد. 

ترانه «گل می‌روید به باغ» از معروف‌ترین کارهای او و نخستین موسیقی پاپِ پس از انقلاب محسوب می‌شود که در نوروز 1372 از صدا و سیما پخش شد.

میهمان پنجشنبه شب یک صدایِ ماندگار و نوستالژی خصوصاً برای مخاطبان کارتون‌های قدیمی تلویزیون است. عباس نباتی به صدایِ کارتونِ معروف «گربه سگ» و «دوقلوهای افسانه‌ای» بیشتر شناخته می‌شود و در آثار به نامِ دوبله هم می‌توان به «باخانمان» و سرباز کاوامُرا در سریال اوشین اشاره کرد. او هم به سبکِ نوستالژی‌های دیگر این برنامه را به یک دوبلورِ‌بزرگ تقدیم کرد.

آخرین کسی که در این هفته رویِ صندلی "چهل‌تیکه" می‌نشیند یک خانمِ بازیگر است. رزیتا غفاری کارتون گالیور را دوست دارد و نقشِ اصلی سریال "شب آفتابی" را بازی می‌کند. 

کارش را با منشی صحنه‌ای در فیلم‌های سیروس الوند آغاز کرد و در همان کارها بازیگری را تجربه و وارد دنیای بازیگری شد. حرف‌های جالب و قابل تأملی و شنیده نشده‌ای دارد که باید منتظر ماند تا جمعه شب ساعت 21 و در برنامه "چهل‌تیکه" این حرف‌های برای اولین بار مطرح خواهند شد. 

«چهل تیکه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ الهام حاتمی توانسته است در سال‌های گذشته خودش را به عنوان یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون مطرح کند تا به این ترتیب گنجینه‌ای از خاطرات و نوستالژی‌های چند نسل را ثبت و ضبط کند.

«چهل تیکه» از این به بعد سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 21 پخش خواهد شد. تکرار هر برنامه روز بعدش ساعت 2 بامداد، ساعت 8 و ساعت 14 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

انتهای پیام/