شهر خبر

یک رسانه ترکیه:

آزمایش پدافند موشکی دفاع هوایی بومی تکمیل شد

یک رسانه ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، این کشور در سال ۲۰۲۲ فرآیند توسعه سامانه‌های دفاع هوایی جدید را در چارچوب پروژه‌های دفاع موشکی داخلی ادامه خواهد داد که می‌تواند منجر به تولید جایگزین‌هایی برای سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه و پاتریوت آمریکا شود.

آزمایش پدافند موشکی دفاع هوایی بومی تکمیل شد

به گزارش مُنیبان، روزنامه دیلی صباح ترکیه در گزارشی نوشت، این کشور در سال ۲۰۲۲ به کار روی پروژه‌های داخلی موشک‌های زمین به هوا از مدل‌های HISAR و SIPER ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ترکیه با موفقیت مدل‌های موشک‌های سطح به هوای HISAR A+ و HISAR O+ را با موفقیت آزمایش کرده و این موشک‌ها توانسته‌اند اهداف را با سرعت بالا منهدم کنند. به این ترتیب ترکیه یک قدم به تولید سامانه پدافند هوایی SIPER که به عنوان جایگزینی برای اس-۴۰۰ و پاتریوت مطرح خواهد بود نزدیک‌تر می‌شود.

این سامانه قرار است در سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود و گزارش شده تمام تهدیداتی را که در هوا ظاهر می‌شوند، با مطمئن‌ترین روش از بین می‌برد. ترکیه مشغول توسعه دو مدل سامانه موشکی سطح به هوای نوع HISAR از جمله مدل HISAR-A است؛ این مدل یک موشک دفاع هوایی کوتاه برد با قابلیت رهگیری اهداف تا مسافت ۱۵ کیلومتر است. یک مدل دیگر هم HISAR-O است که موشکی میان‌برد با برد ۲۵ کیلومتر محسوب می‌شود.

ترکیه از تکمیل آزمایش پدافند موشکی دفاع هوایی بومی خود خبر داد

موشک‌های مدل HISAR قادر به رهگیری هواپیماهای بال ثابت و بال گردان، موشک‌های کروز، پهپادها و موشک‌های هوا به زمین هستند.

به گزارش دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، سامانه دفاع موشکی HISAR O+ که در ماه ژوئیه به مرحله تولید انبوه رسید، با موفقیت هواپیمای هدف را طی یک شلیک آزمایشی مورد اصابت قرار داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، اظهار کرد این شلیک آزمایشی در برد شلیک آکسارای در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ از یک سامانه پرتاب موشک خودکار انجام شده است.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که هم‌اکنون موشک HISAR O+ آماده استفاده است.

سامانه پدافند هوایی کوتاه‌برد HISAR O+ دارای قابلیت پوشش کامل پدافندی ۳۶۰ درجه است و می‌تواند به طور همزمان حداقل با ۹ هدف مختلف درگیر شده و به آنها شلیک کند. دو شرکت بزرگ نظامی ترکیه‌ای Aselsan و Roketsan در توسعه این سامانه دفاع هوایی شریک هستند.