به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در پیام محمد مهدی اسماعیلی به این جشنواره آمده است:

«روستا از دیرباز در فرهنگ این سرزمین کهن، مهد شکل گیری هویت مردمان ساده زیستی بوده است که صداقت و پاکی ویژگی مهم و ارزشمند آنان به شمار می رود. عشایر ایران اسلامی نیز همواره نماد سخت کوشی و زیست شرافتمندانه بوده اند. نگاه برآمده از این زندگانی، به ویژه در روزگار معاصر، نیاز اصلی بازگشت به ارزش های والای انسانی است و زمانی که این شیوه زندگی در قاب دوربین فیلم سازان نقش می بندد، پژواکی اثرگذار را نوید می دهد. 

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، رخدادی نیک با هدف شناسایی برترین فیلم های کوتاه در گسترۀ ملی و زمینه ساز مواجهۀ فیلم سازان با زندگی روستائیان و عشایر ارجمند، به ویژه در رویارویی با دوران هجوم بیماری کرونا است.

این جشنواره با بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه، می تواند همزیستی و مقابله روستاییان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دوردست ها را به تصویر بکشد.

برگزاری این رویداد ارزشمند با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت حوزه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جشنواره ای ملی، در قالبی نو با مشارکت آزاد فیلم سازان، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی که مطلوبیت و گستره آن را دو چندان می کند، شایسته ارج نهادن است.

اینجانب به کلیه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی خداقوت و دست مریزاد گفته و برای آنان از خداوند متعال توفیق و سربلندی در اهداف بلندشان را آرزو می نمایم.»

دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، امروز با اکران 41 فیلم روی پرده سینما گلشن بجنورد آغاز شد.

دومین دوره از این جشنواره با حضور استان های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، گلستان،کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، مازندران، اردبیل، یزد، خراسان شمالی،گیلان و کهکیلویه و بویر احمد و فیلم هایی در بخش های مستند، داستانی و پویانمایی از امروز در سینما گلشن بجنورد آغاز به کار کرده است.

لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری این جشنواره چندین کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته عرصه فیلم و سینما در این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//