به گزارش برنا؛ مجیدی در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل فولاد گفت: با تیم بسیار خوبی بازی داریم. تیم فولاد در بخش دفاعی بسیار با نظم است و فکر می‌کنم از زمانی که آقای نکونام هدایت این تیم را برعهده گرفته، خیلی بهتر این کار را می‌کنند و از تک موقعیت‌های خود به خوبی استفاده می‌کنند. برای پیروزی در بازی فردا باید خیلی باهوش باشیم و خیلی بازی را مدیریت کنیم چون با تیم بسیار خوبی بازی داریم. رکورد نباختن؟ من اول فصل در صحبتی که با بازیکنانم داشتم، بیشتر به دنبال این بودیم که شخصیتی که در این سال‌ها کمتر شده را دوباره به دست آورد. فکر می‌کنم با این نباختن‌ها می‌توانیم این کار را بکنیم و امیدوارم روند فعلی را در ادامه فصل هم حفظ کنیم.

مجیدی درباره غایبین گفت: غفوری؟ متاسفانه به بازی فردا نمی‌رسد ولی فکر می‌کنم از بازی بعدی بتوانیم از وجود او استفاده کنیم. یامگا؟ سرما خوردگی او شدید نبود و امروز در تمرین ما شرکت می‌کند. مطهری؟ ارسلان مطهری هم یک مصدومیت جزئی دارد که باید امروز شرایطش در تمرین را ببینیم.

مجیدی درباره حذف از آسیا گفت: چه خبری بدتر از این می‌تواند برای استقلال و پرسپولیس باشد؟ لیگ قهرمانان آسیا باید افتخار کند که این دو تیم در آنجا بازی بکنند.  برای من جالب است که هیچ صحبتی درباره مسببان این قضیه که چه کسانی بوده‌اند، نمی‌شود.من پارسال گفتم که مدیران استقلال، این باشگاه را ۱۰ سال عقب انداختند و برخی از رسانه‌ها از من ایراد گرفتند که فرهاد مجیدی دنبال بهانه است و این هم حاصل مدیریت برخی آقایان است. کسانی که مسبب این وضع هستند، باید محاکمه شوند. محاکمه که نمی‌شوند، هیچ، بلکه مسئولیت بالاتر هم به آن‌ها می‌دهند. واقعا این برای فوتبال ما فاجعه است. این یک مسئله ملی است. برای من به شخصه قابل هضم نیست. امیدوارم یک معجزه رخ دهد و ما بتوانیم دوباره در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. ما چه واکنشی می‌توانیم داشته باشیم؟ وقتی برخی مدیران به استقلال می‌آیند که من به نحوه چگونه وارد شدن آن‌ها کاری ندارم و به آن نمی‌پردازم، خودشان را نشان می‌دهند و استقلال را به این روز می‌اندازند. من گفته بودم مدیران استقلال این باشگاه را ۱۰ سال به عقب بردند و رسانه‌ها از من انتقاد کردند که مجیدی فرار رو به جلو می‌کند. این هم نتیجه مدیریت آقایان است. لیگی که AFC باید به حضور استقلال و پرسپولیس در آن افتخار کند ولی می‌بینید که این دو را حذف می‌کنند.

سرمربی استقلال درباره قرعه این تیم در جام حذفی گفت: همه تیم‌ها در جام حذفی قابل احترام هستند و تیمی که به دنبال قهرمانی است، برایش فرقی ندارد با چه تیمی بازی کند. حساب ویژه‌ای روی جام حذفی کرده‌ایم و قبلا هم گفتم که باید تلاش کنم تا دو فصلی که در فینال نتوانستیم قهرمانی را به دست آوریم را جبران کنیم و به این جام دست پیدا کنیم.

مجیدی درباره آمار بسیار خوب خط دفاعی افزود: دفاع تیم من از بهترین‌ مدافعان لیگ ایران تشکیل شده است. امیدوارم سرمربی تیم ملی بازی‌های تیم ما را بیند چون این بازیکنان لایق دعوت به تیم ملی هستند. چیزی که در تیم ما هست، دفاع تیمی است. وقتی می‌گوییم دفاع یک تیم، منظورمان خط دفاع به تنهایی نیست. ما روی دفاع تیمی کار می‌کنیم و بازیکنان در بازی آن را به خوبی انجام می‌دهند. در مصاحبه قبلی هم گفتم که هواداران استقلال بازی هجومی را می‌خواهند و من برای استقلال مد نظرم نیاز به زمان دارم تا بتوانیم آنچه که هواداران دوست دارند را انجام دهیم. از بازیکنانم راضی هستم ولی باید بیشتر تلاش کنیم تا فوتبالی که لایق هواداران است را ارائه دهیم.

سرمربی آبی‌پوشان تهرانی درباره تغییر در ترکیب و سیستم افزود؛ اینکه یک تیم بتواند با یک ترکیب متفاوت بازی کند یک حسن است. شما ببینید که من چقدر بازیکن خوب دارم که هر بازی می‌توانم بر اساس آرایش تیم حریف‌، تیمم را آرایش کنم. من به منتقدان احترام می‌گذارم ولی این حسن است که مثلا سرمربی فولاد نداند من فردا با چه ترکیبی بازی می‌کنم. ما فقط در بازی با صنعت نفت بود که با چهار مدافع بازی کردیم. در هیچ بازی دیگری سیستم بازی ما تغییر نکرد. شاید بازیکنان را جابه جا کرده باشیم ولی روش بازی و مسائلی از این دست ما تغییر نکرده است. ما یک بازی ۱-۳-۲-۴ به میدان رفتیم و در بقیه بازی‌ها ۲-۵-۳ یا ۳-۴-۳ به میدان رفتیم.

او درباره کیفیت زمین آرارات افزود: من واقعا شرمنده بازیکنانم هستم. من که مربی تیم هستم، در طول هفته به خاطر کیفیت بد این زمین احساس کمردرد می‌کنم. البته چاره‌ای هم نداریم. من شاهد بودم که مسئولان استقلال دنبال زمین بودند ولی زمین با کیفیتی پیدا نکردند. سه چهار تا زمین با کیفیت هم بود که جالب است بگویم که تیم‌های شهرستانی آن را گرفته‌اند. یعنی ما در تهران زمین چمن نداریم ولی تیم‌های شهرستانی چمن‌های خوب تهران را در اختیار دارند. یک هفته اجازه دادند در زمین‌ آن‌ها تمرین کنیم، هفته بعد که از آن‌ها درخواست کردیم، گفتند نه و اجازه تمرین را به ما ندادند. حفظ رکوردها؟ من اصلا یک درصد هم به این موضوع فکر نمی‌کنم. نه به رکوردها و ... فکر نمی‌کنم. این مسائل جام نمی‌آورد. تا روزی که وریا غفوری جام را بالای سر نبرد، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم. تمام تمرکز من روی کار تیمی است. هنوز بازی‌های زیادی مانده و اگر تیمی الان فکر کند که می‌تواند قهرمان شود، این برای آن‌ها سم است. من به بازیکنانم هرروز می‌گویم که ما یک چیزی را به دست آورده‌ایم که خیلی از تیم‌ها می‌توانند آن را به دست آورند. مهم این است که این چیزی که به دست آورده‌ایم را حفظ کنیم. تمرکز و فکر من روی حفظ این چیزی است که به دست آورده‌ایم.

مجیدی درباره ناراحتی رشید مظاهری گفت: ما هیچ ناراحتی‌ای نمی‌بینیم. ما سه گلر خوب داریم که به هر سه آن‌ها تا آخر فصل نیاز دارم. به هافبک‌ها و مهاجمان تیم هم نیاز دارم. وظیفه بازیکنان خوب تمرین کردن است و بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند. من چیزهایی که بیرون می‌شنوم، واقعیت ندارد و در تیم من نیست. بازیکنان به خوبی تمرین می‌کنند و رشید هم به خوبی تمرین می‌کند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام//