شهر خبر

آغاز امتحانات دانش‌آموزان به شکل حضوری | ستاد کرونا تصمیم بگیرد، امتحانات مجازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برگزاری امتحانات نیمسال اول در مدارس استان به شکل حضوری، گفت: هر لحظه ستاد ملی کرونا تصمیم به غیرحضوری کردن امتحانات بگیرد، امتحانات دانش آموزان غیرحضوری می شود.

آغاز امتحانات دانش‌آموزان به شکل حضوری | ستاد کرونا تصمیم بگیرد، امتحانات مجازی می‌شود

مجید یزدان‌پناه امروز (هفتم دی) در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی، با بیان اینکه هم اکنون امتحانات دانش آموزان به شکل حضوری در حال برگزاری است، افزود: هر لحظه ستاد ملی کرونا به هر دلیلی  همچون تغییر وضعیت کرونایی به واسطه شیوع سویه امیکرون تصمیم به برگزاری امتحانات به شکل غیرحضوری بگیرد، سریعا امتحانات دانش آموزان مجازی خواهد شد.

وی با اشاره برگزاری امتحانات نمیسال اول به شکل درون مدرسه ای، تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان بجز پایه های نهم و دوازدهم را بر عهده شورای مدارس دانست و گفت:  شورای مدرسه متشکل از مدیران، معلمان و نماینده اولیا در مورد نحوه برگزاری امتحانات تصمیم می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: مدارس محدودیتی برای برگزاری امتحانات در یک بازه زمانی خاص ندارند و شورای مدارس این اختیار را دارند تا با فاصله زمانی مناسب برای برگزاری امتحانات برنامه‌ریزی  کنند.

وی گفت: تنها امتحانات پایه نهم به شکل منطقه ای برگزار می شود و امتحانات پایه دوازدهم هم برای جامانده های سال گذشته و بزرگسالان به شکل نهایی برگزار می شود که تمهیدات لازم برای برگزاری این امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره ای هم به برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل های بهداشتی داشت و گفت: در برگزاری امتحانات به شکل حضوری تمامی پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری فیزیکی، ضدعفونی سالن های امتحانات، کنترل ماسک دانش آموزان و... انجام می شود و نگرانی برای برگزاری امتحانات به شکل حضوری نداریم.

وی  سلامت دانش آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش اعلام کرد و از خانواده ها خواست اجازه بدهند دانش آموزان سر جلسه امتحانات حاضر شوند.

یزدان پناه اشاره ای هم به شرایط برگزاری امتحانات برای دانش آموزان بیمار داشت و گفت: اگر دانش آموزی به دلیل موجه موفق به شرکت در امتحانات حضوری نشود، بر اساس قوانین آموزش و پرورش نمره پایان سال به عنوان نمره نیمسال اول برای او در نظر گرفته خواهد شد. البته این شرایط خاص شرایط کرونایی نیست و در سالهای قبل هم برای دانش آموزانی که در امتحانات غیبت موجه داشته اند، لحاظ شده است.

یزدان پناه همچنین از دانش آموزانی که تاکنون واکسن کرونا نزده و یا دوز دوم واکسن دریافت نکرده اند، خواست دزهای واکسن خود را براساس اولویت های اعلام شده در موعد مقرر تزریق کنند.

وی در ادامه اشاره ای هم به در پیش بودن مناسبت های مهمی مثل حماسه 9 دی روز بصیرت و آگاهی مردم و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی داشت و گفت: از سازمان دانش آموزی انتظار داریم تا برای برگزاری باشکوه برنامه ها در مناسبت های ملی برنامه ریزی داشته باشند.

 

منبع: ايسنا