شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#وزارت#پلی آف

ثیث رضایی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

پرسپولیس باید به آسیا برود نه تیمی که هر سال از پلی آف شروع می‌کند/ فدراسیون و وزارت هر کاری می‌کنند تا پرسپولیس قهرمان نشود اما ...

کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است برای اینکه پرسپولیس قهرمان نشود، هرکاری می‌کنند.

پرسپولیس باید به آسیا برود نه تیمی که هر سال از پلی آف شروع می‌کند/ فدراسیون و وزارت هر کاری می‌کنند تا پرسپولیس قهرمان نشود اما ...
خبرورزشی -

با شیث رضایی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای این تیم و بازی حساس مقابل سپاهان گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

روند پرسپولیس را در هفته های اخیر چطور ارزیابی می کنی؟

من جام حذفی را فاکتور می گیرم چون حریف تیمی نبود که ما را به دردسر بیندازد. اما در لیگ نتایج خوب بوده و دو برد مهم مقابل پیکان و ذوب آهن بدست آوردیم. این ۶ امتیاز هم ما را در کورس قهرمانی نگه داشت و هم روحیه تیم را بالا برد. حالا بچه ها با اعتماد به نفس خوبی به مصاف سپاهان خواهند رفت. در نقل و انتقالات ما چند بازیکن کلیدی و اصلی تیممان جدا شدند و جایگزین هایی برایشان جذب شد که به نظرم بازیکنان خوبی هستند. با این حال باید صبر کرد و به این بازیکنان تازه وارد فرصت داد تا خودشان را با شرایط باشگاه پرسپولیس وفق بدهند. به نظر کاش شرایط مالی خوب بود و ما بازیکنان خوبمان مثل احمد نوراللهی که سال ها برای تیم زحمت کشید، به راحتی از دست نمی‌دادیم. فکر می‌کنم اگر مدیریت می‌کردیم و احمد یا کنعانی‌زادگان یا بازیکنانی که رفتند را نگه می‌داشتیم قطعا در آسیا نتیجه بهتری می‌گرفتیم ولی مشکلات باشگاه ما زیاد است و این اتفاق رخ نداد. امیدوارم بازیکنانی که جذب شدند هر چه سریع تر خودشان را با شرایط موجود وفق بدهند چون انتظارات از این بازیکنان زیاد است. البته ما به این مسائل عادت کردیم چون هرسال ستاره های ما را می برند و نمی شود به بازیکن هم ایرادی گرفت.

بازی با سپاهان را چطور می بینی؟

من قبلا هم گفتم، بازی مستقیم تیم های مدعی مقابل هم، قهرمان را مشخص می کند. سپاهان تیم خوب و پر مهره ای است و قطعا بازی سختی خواهد بود. با این حال امیدوارم بچه ها روز خوبی داشته باشند و با دست پر از زمین خارج شوند.

یکی از موضوعاتی که پرسپولیسی ها به آن معترض بودند، برگزاری بازی های این فصل با سپاهان در زمین بی طرف است. مثلا یحیی اعلام کرد چرا وقتی در اصفهان مشکل به وجود آمده، پرسپولیس به عنوان میهمان باید متضرر شود و میزبانی را از دست دهد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

خب یحیی حق دارد اعتراض کند. فکر نکنم در هیچ نقطه ای از کره زمین حتی در فوتبال آماتور و محلات هم چنین رایی نمی دهند. در اصفهان جنجال شده و مشکل به وجود آمده است خب به پرسپولیس چه ربطی دارد؟. هنوز یادمان نرفته پارسال چه بلایی سر ما آوردند و با نارنجک به اتوبوس تیم حمله کردند. من قبلا به خود شما گفتم فدراسیون، کمیته انظباطی و وزارت ورزش هرکاری می کنند تا پرسپولیس قهرمان نشود ولی نمی دانند ما با ۴۰ میلیون هوادار از همه‌شان قوی تریم. قهرمانی های پرسپولیس به خیلی ها فشار آورده و حالا دوستان در مسیر پرسپولیس مدام سنگ اندازی می کنند.

در مورد حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چه صحبتی داری؟

فقط می شود تاسف خورد که این بلا را سر دو تیم پرطرفدار ایران آوردند. نمی دانم چه باید بگویم، ولی خیلی دلم به حال هواداران می سوزد. فوتبال تنها دلخوشی آن ها است و من می بینم که بعضی ها با پرسپولیس و استقلال زندگی می کنند. امیدوارم اگر قرار به حذف این دو تیم است، مشکلات را به صورت ریشه ای حل کنند تا دیگر شاهد این اتفاق تلخ نباشیم.

در فضای مجازی شایعه شد، شاید در آخرین لحظه استقلال به آسیا برود ولی پرسپولیس حذف خواهد شد. هواداران پرسپولیس هم به شدت به این قضیه معترض شدند. نظرت در این خصوص چیست؟

من بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد. این دو تیم یا باید با هم به آسیا بروند یا هر دو تیم باهم حذف شوند. مهم ترین مشکل پرسپولیس و استقلال مالکیت دولتی و مشترک است که ای اف سی روی آن دست گذاشته است. پس تحت هیچ شرایطی نباید استقلال به آسیا برود چون شرایطش مثل پرسپولیس است. درضمن اگر یک تیم باید مجوز حضور در آسیا را بگیرد، آن تیم پرسپولیس است که در این چند سال آبروی فوتبال ایران بوده و دو بار به فینال آسیا رسیده است، نه تیمی که هر سال از پلی آف شروع می کند و در مرحله یک هشتم نهایتا حذف می شود. در واقع تیمی که الان باید ناراحت باشد، پرسپولیس است نه استقلال. اصلا مگر هرکی به هرکی است که پرسپولیس را حذف کنند و استقلال را به آسیا بفرستند.