شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یادداشت تفاهم#عراق#بغداد#منابع#وزیر دفاع

در جریان سفر وزیر دفاع لبنان به بغداد امضا شد؛

امضای یادداشت تفاهم نظامی میان لبنان و عراق

امضای یادداشت تفاهم نظامی میان لبنان و عراق

منابع عراقی از یادداشت تفاهم نظامی میان لبنان و عراق که در جریان سفر وزیر دفاع لبنان به بغداد به امضا رسیده است، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی از یادداشت تفاهم نظامی میان لبنان و عراق که در جریان سفر وزیر دفاع لبنان به بغداد به امضا رسیده است، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع عراق اعلام کرد: جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق و موریس سلیم وزیر دفاع لبنان امروز سه شنبه یادداشت تفاهمی درخصوص توسعه روابط نظامی بین دو کشور امضا کردند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: دو طرف ضمن دیدار با یکدیگر، یادداشت تفاهمی درخصوص توسعه روابط دوجانبه نظامی بین عراق و لبنان امضا کردند.

گفتنی است که موریس سلیم وزیر دفاع لبنان روز دوشنبه به بغداد پایتخت عراق سفر کرد تا ضمن گفتگو با مقامات این کشور یادداشت تفاهمی درباره همکاری در زمینه نظامی امضا کند.

روز گذشته، موریس سلیم و هیات همراه خود در حضور سفیر لبنان در بغداد با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.

الاعرجی با وزیر دفاع لبنان و هیات همراه درباره تقویت روابط برادرانه میان بغداد و بیروت و راه‌های توسعه آن گفتگو کردند در این دیدار همچنین موضوع توسعه همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور از جمله امضای یادداشت همکاری بین وزارتخانه‌های دفاع عراق و لبنان در زمینه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: عراق با اهتمام به روابط خود با کشورهای عربی به دنبال تحکیم امنیت و ثبات منطقه است زیرا تفرقه، رقابت و درگیری به نفع اعراب نیست.اصول خرد، اعتدال و بردباری باید گزینه مقابله با بحران‌های منطقه باشد.

وزیر دفاع لبنان نیز به نوبه خود بر اهمیت توجه به منافع مشترکی که برادران عرب را متحد می‌کند و تلاش برای تقویت آنها به نحوی که در خدمت منافع متحد کننده کشورهای عربی باشد، تاکید کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان هم در ۲۵ اکتبر گذشته با سفر به عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور درباره همکاری مشترک در مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تحکیم روابط همه جانبه گفتگو کرده بود.