شهر خبر

قابوسنامه دکتر شهاب دانش بنیان، جلد دوم؛ دستان ید اللهی!

ترکیب واژه ها و ابداع واژه های جدید گویا تبدیل به عادت برای رییس فدراسیون فوتبال شده است!

شهاب عزیزی خادم دوباره جمله ای به کار برد که سوژه کاربران فضای مجازی شده است.

به گزارش طرفداری، بعد از اینکه دفعه پیش شهاب عزیزی خادم، رییس فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگاران به جای آنکه بگوید "خودم را در این قاموس نمی بینم" از جمله "خودم را در این قابوس نمی بینم!" استفاده کرد و حسابی در فضای مجازی تبدیل به سوژه کاربران شد، حالا بار دیگر یک اشتباه دیگر انجام داده است.

شهاب عزیزی خادم امروز در مراسم نمادینی که پیش از آغاز تمرین تیم ملی بانوان برگزار شد، یک سخنرانی جدید انجام داد، این سخنرانی چندان بی حاشیه نبود و البته جای تعجب هم نداشت!

شهاب عزیزی خادم در بخشی از صحبت های خود گفت:

دستان یداللهی بود که به ما کمک کرد!

دست یداللهی؟ واقعا؟ چطور دو واژه با معنی یکسان را کنار هم می توان به کار برد! شاید بهتر است از دکتر شهاب عزیزی خادم (که البته الان مهندس شده است) بپرسیم نظرشان در مورد خطای هند دست ید چیست؟

دفعه قبل که عزیزی خادم قاموس را قابوس خواند، کاربران در فضای مجازی به یاد مجید دلبندم معروف که تمام کلمه ها را اشتباه تلفظ می کرد، افتادند و به شهاب دانش بنیان توضیح دادند آنچه به گوش او خورده قاموس است نه قابوس و این بار هم بد نیست به ایشان یادآوری شود دست همان ید است و ید به عربی است و دست به فارسی و نیاز نیست دست و ید را کنار هم بگذارد!

 بد نیست عزیزی خادم کمی به جایگاه خود نگاه کند چون بیان چنین کلمه ها و جمله هایی برای فردی که در جایگاه رییس فدراسیون فوتبال، مهم ترین فدراسیون ورزشی ایران قرار دارد، بسیار زشت است. شهاب عزیزی خادم می تواند از واژگان قابوسنامه اش (!) هرجا که می خواهد استفاده کند ولی اینکه او در جایگاه رییس فدراسیون فوتبال چنین حرف هایی می زند، ضربه زدن به چهره فدراسیون است. آن هم بعد از آنکه داریوش مصطفوی که باید هزاران بار افسوس خورد در آستانه 80 سالگی سینه برای فدراسیون سپر کرده، شب گذشته از رییس جمهور درخواست کمک 500 میلیون یورویی کرد!

فدراسیونی که سال ها دست افرادی امثال محمد دادکان بود، حالا چه خوب یا چه بد، دست شهاب عزیزی خادم افتاده است و باید شان و جایگاه رییس فدراسیون در رفتار و گفتار شهاب حفظ شود... با شخصیت حقیقی شهاب عزیزی خادم هیچ کاری نداریم، او می تواند به عنوان یک فرد عادی حتی از اتاق امیر اسکندری عقب عقب بیرون بیاید ولی شخصیت حقوقی او رییس فدراسیون فوتبال ایران است.

البته می دانیم فدراسیون دانش بنیان که در آن نابغه هوش مصنوعی (!)، دکترها (!) و مهندس ها (!) کنار هم جمع شده اند نیازی به توصیه ما ندارد ولی بد نیست دکتر شهاب عزیزی خادم (البته درستش آن است که بگوییم مهندس شهاب عزیزی خادم!) یک بار متن ها را بخواند و از واژگانی که معنی آن ها را نمی داند استفاده نکند یا حداقل جملاتی که می خواهد بگوید را مرور کند که این چنین اشتباهاتی را در جایگاه رییس فدراسیون فوتبال انجام ندهد.

 

بیشتر بخوانید:

قابوسنامه دکتر شهاب دانش بنیان + فیلم از گاف جدید رییس فدراسیون

شهاب عزیزی خادم: دست ید الهی به ما کمک کرد!