شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#ایران و عراق

فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی با اتصال راه‌آهن ایران و عراق


فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی با اتصال راه‌آهن ایران و عراق

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران هدف از اتصال راه‌آهن ایران به عراق را فعالی‌سازی کریدورهای ترانزیتی کشورمان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید میعاد  صالحی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه اتصال ریلی شلمچه – بصره بر اساس نقشه راه تفاهم شده بین ایران و عراق،  اظهار کرد: این پروژه آورده‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای مردم کشورمان به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: موضوع احداث خط ریلی از شلمچه به بصره، در حقیقت تکمیل کریدور گسترده شرق به غرب است که در زمان حاضر در آن انقطاع وجود دارد. این موضوع از دیرباز مطرح بوده است و علاقمندان از 20 سال پیش به دنبال تحقق آن بودند؛ اما در هر مقطع از زمان توفیق انجام آن حاصل نشده است.

وی تاکید کرد:‌ هدف ما این است که کریدورهای ترانزیتی را برقرار کنیم و اگر جایی نقصی وجود دارد آن را برطرف کنیم و در همین راستا در عراق نقشه راهی عملیاتی در خصوص این پروژه به امضا رساندیم که به رفع موانع می پردازد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه طول خط کمتر از 40 کیلومتر است، گفت: این‌که چطور این مسیر تاکنون ساخته نشده، به این دلیل است که ساخت آن موانع مختلفی داشته و ما سعی کردیم که در این نقشه راه به حل این موانع به شکل عملیاتی بپردازیم.

صالحی تصریح کرد: به طور مثال در مهمترین گلوگاه این پروژه، احداث یک پل روی رودخانه مطرح است که از لحاظ عمرانی، حدود 18 ماه زمان برای احداث آن پیش بینی شده است. نکته دوم بحث مین روبی است که حدود 15 تا 20 کیلومتر از مسیر است و مین روبی زمان می‌برد و تحویل محدوده آن نیز تشریفات خاصی را باید طی کند که در نقشه راه به این موضوع نیز پرداخته شده است و بلافاصله بعد از اینکه امضای این تفاهم نامه انجام شد، فرآیند اجرا سازی آن را آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: این پروژه می‌تواند آورده‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای مردم کشورمان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/