به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست مشترک مدیران ارشد معاونت صدا با صاحبان مشاغل و صنایع مطرح کشور به منظور ایجاد تعاملی دوسویه، برگزار شد.

در اولین نشستی که با حضور مدیران شرکت های صنایع مختلف و مدیران شبکه های رادیویی برگزار شد، شاهیدمظفری قائم مقام معاونت صدا طی سخنانی گفت: با توجه به شعار سال قصد داریم نقطه نظرات صنایع مختلف را بشنویم تا تعاملی دو سویه ایجاد شود و دغدغه های دوستان در برنامه سازی مطرح شود.

مظفری با اشاره به اینکه کسب و کارها باید بتوانند فعالیتی ایمن داشته باشند گفت: رویکرد دولت جدید سمت مردم است، و شعاری که می دهد شعاری مردمی است قطعا این شعار در صدا و سیما و جاهای دیگر هم رخ می دهد .ریاست سازمان نیز معتقد است رسانه امانت مردم است و در دست ماست و بایستی صدای مردم باشد.برخورد صدا و سیما در حوادث اخیر نشان داد عملکرد صدا و سیما در حوادث اخیر همچنین در مدیریت بحران ها و اتفاقاتی که رخ داده است،متفاوت بوده است.

وی افزود: دولت و رسانه داعیه مردمی بودن را دارد.حوزه کسب و کار هم می تواند از این ظرفیت استفاده کند منوط به اینکه با ایجاد فرصت ها برای رفع موانعی که وجود دارد تلاش شود و با این نوع سیاست گذاری که مسئولان دارند به نظر می رسد ما بتوانیم به یک همگرایی جهت کسب و کار برسیم و راهی نداریم جز اینکه همه چیز را از سمت «مشتری» نگاه کنیم.ما به عنوان مسئولان رسانه این ادعا را داریم که می خواهیم صدای مردم باشیم و قطعا عزیزان حوزه مشاغل هم می خواهند برای مردم کار کنند بنابراین باید به این فصل مشترک برسیم که چطور این همکاری شکل بگیرد.

او تصریح کرد:قوی ترین کار رسانه ای آن است که ما نامحسوس مهندسی پیام داشته باشیم و رسانه آماده است هر مانعی که در راه توسعه کسب و کار شما وجود دارد، را برطرف کنیم.

مظفری اظهار داشت: رادیو متناسب با مخاطب خاص خود فعالیت می کند.رادیو با ثبات است .امیدوار هستیم بتوانیم با توجه به شعار سال و مسئولیتی که به رسانه واگذار شده عامل باشیم و به نتیجه برسیم.

 

آغوش رادیو ایران برای تولید کنندگان داخلی باز است

 محمد جعفر زاده مدیر رادیو ایران نیز طی سخنانی گفت: رادیو ایران رادیوی رسمی است که پوشش 98 درصدی دارد و متناسب با ماموریت ملی که دارد مفاهیم آن بایستی ملی باشد.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: این رادیو شامل همه اقوام ، گویش ها و لهجه ها است، تا جایی که صدای اقوام شنیده شود و زمانی که موضوع ملی رخ می دهد این رادیو تمام قد آن را مطالبه می کند.

 محمد زاده با اشاره به برنامه های مهم و اقتصادی  این شبکه رادیویی همچون «نمودار»، «خاص باشید» ، «رهاورد»، «راهی به آبادی» برنامه قدیمی«خانه و خانواده» ،«کافه هنر»،«صبح جمعه باشما» و «کوی نشاط» تصریح کرد: آغوش رادیو ایران برای تولید کنندگان داخلی باز است و هر روز هم ظرفیت گشایی داریم.نقطه اساسی کشور شناسایی شده تا جایی که رهبرمان اسم و شعار سال را مسائل اقتصادی می گذارنند.

بایستی آگهی را در دل برنامه بیان کنیم

علی رضا افتخاری مدیر رادیو صبا هم طی صحبت هایی گفت: نکته ای که در رادیو وجود دارد این است که برنامه سازی موضوع محور نیست بلکه مسئله محور است.شاید کسی سه رادیو را به عنوان رادیوی مورد علاقه خود قرار دهد و به این مهم کمک می کند که رادیو فرهنگ سازی کند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای مدل برد برد که صحبت شد باید به سمت مهندسی پیام رفت.

به عنوان یکی از نماینده های رادیو باید اذعان کنم آنچه که «درصبح جمعه باشما» مطرح شود ،ارزشش از یک آگهی در تلویزیون کمتر نیست چون مخاطب مستمر دارد و برای اینکه بهره برداری بهتری داشته باشیم بایستی آگهی را در دل برنامه بیان کنیم.

پخش آگهی بازرگانی مستقیم نتیجه عکس دارد

شهاب تالی مدیر رادیوپیام نیز گفت: فرقی که رادیو پیام نسبت به سایر رادیوها دارد این است که تایم برنامه ها کوتاه است و فرصت برنامه سازی وجود ندارد.آیتم ها کوتاه است و برنامه ریزی برای برنامه های مشارکتی ندارد اما چون مخاطبان خوبی دارد با آگهی هایی که خود این رادیو می سازد 30 درصد ظرفیت رادیو پیام در بحث اقتصادی کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پخش آگهی بازرگانی مستقیم نتیجه عکس دارد ادامه داد: برنامه های اقتصادی این رادیو «با رادیوپیام بهتر زندگی کنید»، «با رادیو پیام بیشتر بدانید» در جهت معرفی صاحبان کسب و کار  و «شما چه فکر می کنید» نقطه نظرات مردم درباره مسایل اقتصادی است.

اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد نیز طی سخنانی گفت: وقتی در مورد پیام صحبت می کنیم، این مهم مطرح می شود که من وظیفه دارم تا جایی که می توانم ، موانع را رفع کنم.به طور مثال در برنامه اقتصادی «فوریت های اقتصادی» دکتر مرندی با ارائه راه حل هایی سعی دارد که در رفع موانع تولید کنندگان کوشا باشد.

درخواست های اهالی کسب و کار از رسانه رادیو

مدیر عامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش طی صحبت هایی گفت: اگر صدا و سیما به ما کمکی نمی کند ، ناراحت نمی شویم اما مصریم که علیه ما کار نکند.اگر شما نگاه مردم را خدشه دار کنید ، سرمایه را نابود کرده اید.متاسفانه گاهی خبرنگاران شما در عرض 5 دقیقه تمام حیثیت یک صاحب صنایع را زیر سوال می برد و آنچه در سال های گذشته ما از سازمان صدا و سیما دیدیم ، این بوده است.

عابدی یکی دیگر از صاحلبان صنایع گفت:متاسفانه طی سالیان سال ما به سمتی حرکت کرده ایم که بایستی از خودمان دفاع کنیم.

دانش فر عضو 25 ساله و بازنشسته سازمان صدا و سیما در درجه تهیه کنندگی ارشد تصریح کرد: معضلی که ما در صنعت داریم این است که صنعت بدون تبلیغات فایده ای نخواهد داشت.

احمد جلیلی مدیر عامل شرکت کی دبلیوسی گفت: در حال حاضر بحث کم آبی به شدت جامعه را تهدید می کند وظیفه ما این است که بتوانیم این مهم را مدیریت کنیم و از محصولاتی استفاده کنیم که در صرفه جویی به ما کمک بکند.

متاسفانه هر نفر بایستی 100 لیتر آب استفاده کند که در کشور ما این میزان به 3 برابر رسیده است.

کد خدازاده مدیر عامل شرکت توسعه ساز فولاد ایرانیان گفت: تولید کنندگان با تهیه برنامه هایی بایستی صدای خود را به گوش مردم برسانند .

وی ادامه داد: در بخش مانع زدایی بایستی به این مهم اشاره کرد که فرهنگ سازی هم به این لیست اضافه بشود .همچنین در مقوله «بازیافت» مواد نیز باید فرهنگ سازی شود.

احمد نظری مدیر عامل شرکت تعاونی فولاد ایرانیان ادامه داد: صنعت ساختمان یکی از نیازهای اصلی مادی انسان است.ما در منطقه زلزله خیز هستیم بر اساس آماری که وجود دارد در صورت زلزله حداقل ده هزار ساختمان دچار آسیب می شود .مقررات مربوط به حوزه ساختمان و ساختارهایی که در نظام مهندسی وجود دارد از دیگر مباحث مربوط به تکنولوژی ساخت است که رسانه باید به آن بپردازد.

مدیر عامل شرکت نساجی کارخانجات مقدم گفت:  یک سری مشکلات حاکمیتی وجود دارد که 3 مورد را می گویم: ریشه یابی بسیاری از مشکلات قوانینی است که در مجلس تصویب می شود.همین قوانین با بخش نامه های داخلی تغییر می کند و دستورالعمل ها ضمانت اجرایی ندارد.

وی افزود: تولید پوشاک یک مدل هنر است که هر روز با مشکلات تمام شده مواجه است و در حال حاضر با قیمت ارز قیمت تمام شده  خیلی تغییر می کند.همچنین تعطیلی های بی شماری که در سطح جامعه وجود دارد ، ما را دچار خلل می کند.

صاحب صنایع شرکت شهاب لوازم خانگی و تلویزیونی با قدمتی 70 ساله گفت: یکی از موانع ،نقدینگی و سرمایه در گردش است.بایستی با کاهش هزینه های تولید محصولی را قابل رقابت با برندهای خارجی در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تولید و تولید کننده در کشور ما مظلوم واقع شده است .ولی خیلی از مشکلات  در داخل کشور قابل حل است.درست است که قدرت خرید مصرف کننده کاهش پیدا کرده است ولی همه این ها راهکار دارد.چیز لاینحلی هم نیست فقط اراده و عزمی در دولت عزیزمان بایستی برقرار شود.

حسین مصطفی زاده مدیر عامل شرکت بیژن هم گفت: جا دارد که از این جلسه هوشمند تشکر کنم خیلی از دوستان ما درد و دل هایی مطرح کردند که در حوزه کاری شما نبوده است اما شما به خاطر رسیدن به جامعه هدفتان ، آن را می شنوید.

وی ادامه داد: طی 35 سال فعالیت به این نتیجه رسیده ام که بایستی  در تمام قطب های صنعت ،از مدیران توانمند استفاده کرد .همچنین در زمان تحریم فقط بایستی به اصلاح فرایندها برسیم.

وی ادامه داد: صدایی که درماشین به گوش من می رسد، تیزرش ارزان تر است.تبلیغات یک صدم کار شماست.کارشناسانی که به صدا نیز می آیند با پارتی وارد شده اند.ما باید مردم را در امورمان دخالت بدهیم .قلب کسب و کار مشتری است.قلب نظام مردم داری است.شاید شما به عنوان رسانه بتوانید صدای من را به وزیر برسانید.

معاون گروه صنعتی میهن نیز گفت: میهن مجموعه ای ملی و بالنده است که در حوزه های مختلفی فعالیت می کند.بایستی در رادیو ، برنامه های تخصصی تهیه شود که بتواند زبان صنعت باشد.چون رادیو فضای بازتری را نسبت به تلویزیون دارد.همچنین طی اطلاع رسانی ای که می شود، دولت مردان بدانند در روزهایی در هفته ، اهل صنعت مسائل خود را در رادیو بیان می کنند.

دکتر مظفری درپایان سخنانش گفت: اصلی ترین سرمایه رسانه مخاطب است .بنابراین بایستی پیام هایی را لابه لای برنامه های خود بگنجانیم .ما آماده هستیم در حوزه کسب و کار اصل مفاهیمی که در جامعه بایستی جا بیفتد ، برایش فرهنگ سازی کنیم.همچنین به دنبال از بین رفتن رقیب در عرصه تولید نیستیم.

مظفری خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه پیگیری برنامه های مشارکتی نبود بلکه دنبال مشارکت برای اهداف مشترک و ارتقاء ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام//