سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره خرابی سیستم هوشمند شهری، اظهار کرد: بودجه 1401 هنوز مشخص نشده اما برای سال آینده تعمیر دوربین‌های طرح ترافیک را در نظر داریم و حتما در بودجه 1401 به موضوع نگهداشت اهمیت زیادی خواهیم داد.

وی افزود: نگهداشت اتوبوس، واگن قطار، سیستم هوشمند شهری، فضای سبز و ... در بودجه سال آینده مدنظر قرار دارد و نگهداشت اولویت ماست بعد از آن متناسب با منابع موجود توسعه را در نظر قرار می‌دهیم.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه علت خرابی دوربین‌های طرح به دلیل عدم نگهداشت مناسب بوده است، ادامه داد: قرارداد با پیمانکاران تمام شده بود، به پیمانکاران قوی داده نشده و یا در برخی موارد قرارداد جدید با پیمانکاری منعقد نشده است به همین دلیل بسیاری از دوربین ها به سرعت از بین رفته‌اند و سرمایه‌های بزرگی امروز از دست دادیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری باید پیشنهاد خود را برای تعمیر و نگهداری سیستم هوشمند شهری ارائه دهد و بعد از آن تصمیم گیری شود، در دی ماه شهرداری بوودجه 1401 را پیشنهاد دهد.

انتهای پیام// 3