به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از خبرگزرای فارس، کتائب حزب الله  شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه کسی که حقوق عراقی‌ها را مصادره کرد، مورد حمایت ائتلاف شرارت سعودی-آمریکایی-صهیونیستی بود، گفت: ائتلاف شر می‌خواست با تسلیم کردن عراقی‌ها در برابر اراده‌های بدخواهانه، دستور کار خود را پیش ببرد. آنچه در انتخابات پارلمانی عراق رخ داد، بزرگترین تقلب در تاریخ مردم عراق بود.

در این بیانیه اشاره شده است که کمیسیاریای عالی انتخابات، قبل، حین و بعد از انتخابات در معرض شنیع‌ترین اشکال استثمار قرار گرفت.

کتائب حزب الله تاکید کرد: قوه قضاییه عراق مورد باج گیری، تهدید و فشار به ویژه از سوی جنین پلاسخارت فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق و سفیر آمریکا قرار گرفته است.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق تاکید شده است: موضع قاطع ما این است که در هیچ دولت آینده مشارکت نداشته و نخواهیم داشت.

دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه سرانجام پس از گذشت ۷۸ روز از انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱، سرانجام نتیجه رأی‌گیری را تأیید کرد.

انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و کمیساریای عالی انتخابات در تاریخ نهم آذر ماه نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد که طبق آن، فراکسیون الصدریه، وابسته به مقتدی الصدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (بزرگترین ائتلاف اهل سنت به رهبری محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر و سلیم الجبوری) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولة القانون» به رهبری نوری المالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی در رتبه چهارم، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه بعدی قرار دارند.

پس از اعلام نتایج بسیاری از گروه‌های سیاسی معتقد به تقلب گسترده بودند تا جایی که در ورودی‌های منطقه سبز تحصن و درگیری رخ داد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف الفتح، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که بیشترین انتقاد و اعتراض را به این نتایج داشت.