شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#روسیه#رئیس جمهور

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه:

آمریکا به این درک رسیده است که سیاست فشار علیه دمشق کارایی ندارد

آمریکا به این درک رسیده است که سیاست فشار علیه دمشق کارایی ندارد

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه امروز در سخنانی تصریح کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به این درک رسیده است که سیاست فشار علیه دمشق کارایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «الکساندر لاورنتیف» نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به این درک رسیده است که سیاست فشار علیه دمشق کارایی ندارد.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در این خصوص گفت: اگر قبلاً سیاست فشار حداکثری بر سوریه در دستور کار بود و امید داشتند که این موضوع موجب بروز نارضایتی میان جمعیت شهری و به راه افتادن اعتراضات و تغییر حکومت شود، اکنون آن‌ ها فهمیده‌ اند که این اقدامات کارساز نیست و نباید روی آن حساب کرد و ضروری است که بر تقویت کمک‌ های بشردوستانه تمرکز شود.

«الکساندر لاورنتیف» در ادامه اضافه کرد: تاکنون جزئیاتی در این‌ باره وجود ندارد و همچنان فقط بر روی کاغذ است؛ اما آمریکایی‌ ها اجرایی شدن پروژه‌ های گاز رسانی مصر به لبنان و انتقال برق از اردن به لبنان از طریق سوریه را پذیرفته‌ اند. اگر این یک توافق ترانزیتی باشد، سوریه باید درآمد مشخصی از آن داشته باشد.