به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، با امضای محمد مخبر مصوبه مربوط به تعیین شرکت‌های دولتی با وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد جزء (۹) بند (ی) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، مصوب کرد وظایف و اختیارات سازمان‌های حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و هدفمندسازی یارانه‌ها از مصادیق وظایف سیاستگذاری و حاکمیتی محسوب و به ترتیب وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور مکلفند با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به ارایه پیشنهادهای لازم به شورای عالی اداری برای تغییر ماهیت سازمان‌های مذکور اقدام کنند.

ابلاغ مصوبه فهرست مواد معدنی،  نفتی و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات بر درآمد حاصل از صادرات

معاون اول رییس جمهور همچنین مصوبه مربوط به تعیین فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات بر درآمد حاصل از صادرات را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰، با هدف جلوگیری از صادرات نهاده‌های مورد نیاز داخل کشور و در اجرای تکلیف مقرر در بند (ث) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی که درآمد حاصل از صادرات آنها مشمول مالیات می شود را تعیین کرد.

به موجب این مصوبه، مواد خام به موادی اطلاق می‌شود که پس از استخراج و یا استحصال، تغییری در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، ماهیت و نوع آن ایجاد نشده باشد و به ‌همان شکل برای فرآوری به واحد تولیدی واگذار یا صادر می‌شود.

همچنین مواد نیمه خام نفتی، گازی و پتروشیمی شامل کلیه محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی هستند که  به عنوان خوراک یا ماده اولیه برای تولید محصول نهایی صنعتی استفاده می‌شود.

مواد نیمه خام معدنی نیز کالاها و محصولات حاصل از کانه آرایی و فرآوری ماده خام معدنی که صرفاً به عنوان ماده اولیه و حد واسط جهت تولید محصولات نهایی به کار می روند را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/