شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان

آیا لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد؟

غلامرضا بنی اسدی: ویکی پدیا در مورد لایحه و طرح دوفوریتی می نویسد "طرح‌ها و لوایح دوفوریتی، آن‌هایی هستند که پس از تصویب دو فوریت، بلافاصله به چاپ و توزیع آن‌ها اقدام و پس از ۲۴ ساعت از موقع توزیع در صحن علنی ارائه می‌گردند." از زمان ارائه این طرح دوفوریتی، بیش از 180 تا 24 ساعت را پشت سر گذاشته ایم

آیا لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شد؟

غلامرضا بنی اسدی: ویکی پدیا در مورد لایحه و طرح دوفوریتی می نویسد "طرح‌ها و لوایح دوفوریتی، آن‌هایی هستند که پس از تصویب دو فوریت، بلافاصله به چاپ و توزیع آن‌ها اقدام و پس از ۲۴ ساعت از موقع توزیع در صحن علنی ارائه می‌گردند." از زمان ارائه این طرح دوفوریتی، بیش از 180 تا 24 ساعت را پشت سر گذاشته ایم

غلامرضا بنی اسدی: "ما در مجلس پیگیر به سرانجام رسیدن لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خواهیم بود." خدا خیر بدهد جناب حسینعلی حاجی دلیگانی را که با این یک بیان، دو خبر خوش به ماداد که اول "دومی " را می گویم!؛ خیال مان را راحت شد که آن 209 نماینده انقلابی و بزرگواری که به درستی یقه دولت روحانی را گرفته بودند برای دائمی شدن همسان سازی حقوق و مستمری ها، هنوز در مجلس تشریف دارند.

اولی" هم اینکه چنان که این عضو محترم و حق جوی مجلس می گوید، این لایحه که دو فوریت هم داشت را پیگیری خواهند کرد. من به شخصه و مستند به اخبار یکی دوساله گذشته در باره حقوق بازنشستگان به پیگیری های نماینده محترم برخوار،شاهین شهر و میمه، اعتماد دارم. مراحل قبلی را هم با پیگیری ایشان به نتیجه رساندیم. فقط متوجه نمی شوم که یک لایحه که با قید دو فوریت از دولت تحویل مجلس می شود، در چه بازه زمانیی مورد بررسی قرار می گیرد. لایحه را دولت دوازدهم در واپسین ماه های کاری خود به مجلس فرستاد از آن زمان هم حدود شش ماه می گذرد و جز خبرهایی برای جلوگیری از آن، چیزی نشنیده ایم. همین هم باعث شد که گمان کنیم آن 209 نماینده بزرگواری که در اولین روز مهر 1399 در این زمینه طرح نوشته اند، لابد از مجلس رفته اند که اگر نه لایحه دولت دوازدهم لااقل، طرح خود را پیگیری نمی کنند. حالا که متوجه شدیم هستند از باب یادآوری، نامه خودشان را بازخوانی می کنیم؛

«احتراماً طرح ذیل که به امضای 209 نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی) - براساس ماده 30 برنامه ششم توسعه و اجرایی شدن آن توسط دولت محترم از تاریخ 1/7/1399 به میزان 90 درصد حقوق و مزایا شاغل متناظر و هم ردیف (مشابه)؛ بدین‌وسیله جهت تصویب و دائمی نمودن آن در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد و من بعد هرگونه افزایشی که برای شاغلین عملیاتی و اجرایی گردد 90 درصد ناخالص آن برای بازنشستگان قابل محاسبه و پرداخت است.

عنوان طرح - طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

ماده واحده - دولت مکلف است 90 درصد ناخالص حقوق و مزایای شاغلین و افزایش سنواتی ایشان را در مورد بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری، محاسبه و پرداخت کند.» ان شاالله همان طور که جناب حاجی دلیگانی – که به جد مورد احترام جامعه کارگری نیز هست- گفت، مجلس این لایحه را پیگیری خواهد کرد و ان شاالله به سرانجامی نیکو برای بازنشستگان خواهد رسید اما نکته ای که می توان در پایان مطلب بدان توجه داد باز ناظر به گفته همین نماینده گرامی است؛ " دولت حدود 140 لایحه در مجلس دارد واعلام کرده است ۹۰ عدد از این لوایح باقی بماند و ۱۰ عدد از آن استرداد شود.

با این حال دولت هنوز یک تعداد از لوایح اعم از دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف نکرده است." خب، وقتی دولتی خودما در نظامی ما لوایح دولت قبل از خود را قبول ندارد چطور توقع داریم کشور های دیگر، مصوبات دولت های قبل از خود را امضای صد در صد بگذارند؟ وقتی لایحه دولت قبل آن هم با قید دوفوریت در مجلس با اما و اگر مواجه می شود و دولت جدید بعد 5 ماه از حکمرانی هنوز نسبت به آن توجه نکرده است چگونه می توانیم نظامات سایر کشور ها را زیر سئوال ببریم؟

حرفِ آخر؛ وی کی پدیا در مورد لایحه و طرح دوفوریتی می نویسد: "طرح‌ها و لوایح دوفوریتی، آن‌هایی هستند که پس از تصویب دو فوریت، بلافاصله به چاپ و توزیع آن‌ها اقدام و پس از ۲۴ ساعت از موقع توزیع در صحن علنی ارائه می‌گردند." از زمان ارائه این طرح دوفوریتی، بیش از 180 تا 24 ساعت را پشت سر گذاشته ایم و آخرین خبر همین است که حاجی دلیگانی می گوید: دولت هنوز تعدادی از لوایح اعم از دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف نکرده و مجلس در این زمینه نامه‌نگاری لازم را با دولت داشته است.!

 

منبع: انتخاب