شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

رشد۶۳ درصدی اعتبارات برای مناطق محروم/ اعتبار جدید ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای شهرستانهای کمتر برخوردار


رشد63 درصدی اعتبارات برای مناطق محروم/ اعتبار جدید 25 هزار میلیارد تومانی برای شهرستانهای کمتر برخوردار

در بودجه ۱۴۰۱، ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه آن برای شهرستان‌هایی که شاخص‌های توسعه ای آنها زیر میانگین کشوری است در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منابع مناطق محروم و شهرستان ها یی که شاخص های توسعه ای آنها زیر میانگین کشوری است در لایحه بودجه سال 1401 بیش از 63 درصد رشد دارد.

منابع مناطق کمتر برخوردار و شهرستان‌هایی که شاخص‌های توسعه ای آنها زیر میانگین کشوری است در لایحه بودجه 1401 بیش از 32 هزار میلیارد تومان است.

در لایحه بودجه از سه درصد درآمدهای نفتی دو سوم آن به شهرستان‌ها، بخش ها و دهستان‌ها مناطق کمتر برخوردار 31 استان کشور اختصاص می یابد که این رقم از 5 هزار و 440 میلیارد تومان در بودجه 1400 به 6 هزار و 666 میلیارد تومان در بودجه 1401 افزایش یافته است.

همچنین در بودجه 1401، 25 هزار  و 600 میلیارد تومان از محل اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه آن برای شهرستان‌هایی که شاخص‌های توسعه ای آنها زیر میانگین کشوری است در نظر گرفته شده که این قم در بودجه سال جاری حدود 14 هزار میلیارد تومان بود.

منابع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور  به شهرستان‌هایی اختصاص پیدا میکند که شاخص‌های زیربنایی، تولیدی، فرهنگی و اجتماعی آن زیر میانگین کشوری باشد. عناوین شاخص‌ها و وضعیت شهرستان ها در دستورالعمل اجرای بودجه 1401تدوین خواهد شد.

علاوه بر این موارد رویکرد اصلی صندوق پیشرفت و عدالت استان‌ها که آیین‌نامه آن به زودی در دولت طرح و نهایی می‌شود برمبنای ایجاد توازن و کمک به مناطق کمتر برخوردار شکل خواهد گرفت.

با این وجود بدون در نظر گرفتن منابع صندوق عدالت و پیشرفت استانها، منابع مناطق محروم و شهرستان های کمتر برخوردار با رشد بیش از 63 درصدی از حدود 19 هزار و 300 میلیارد در بودجه سال جاری به بیش از 32 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 1401 افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/