شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار مرغ#مجلس#حوزه

بررسی ابعاد گوناگون حذف ارز ۴۲۰۰/توضیحات وزیر درباره کنترل بازار مرغ و تخم‌مرغ


بررسی ابعاد گوناگون حذف ارز 4200/توضیحات وزیر درباره کنترل بازار مرغ و تخم‌مرغ

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی ابعاد گوناگون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به ویژه در حوزه کشاورزی با حضور مسئولان مربوطه در این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از آغاز بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401 در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در جلسه اخیر کمیسیون بند‌ها و تبصره‌های لایحه بودجه در حوزه کشاورزی از سوی اعضا و با حضور کارشناسان و مسئولان مربوطه بررسی شد.

وی افزود:بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه در این جلسه اعتبارات جهاد کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده 38 درصد رشد دارد و در زمینه مدیریت تنش آبی نیز شاهد رشد 130 درصدی اعتبارات هستیم که قطعا اثرات مثبتی را در این زمینه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجهسال آینده ، تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت بوده که 66 هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در کل طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه از سوی مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بررسی‌های اولیه مجموع اعداد و ارقام ارائه شده در لایحه بودجه سال 1401 واقعی است و قابلیت تحقق و اجرایی شدن را دارد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی بحث و تبادل نظر پیرامون حذف ارز4200 تومانی در لایحه بودجه سال آینده بود ، افزود: در جلسه اخیر با حضور آقای ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونی وی این موضوع و ابعاد و تبعات گوناگون آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده ملایر درمجلس ادامه داد:  مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه نکاتی در زمینه تدابیر وزارت جهاد کشاورزی درباره مدیریت بازار بعد از حذف ارز 4200 تومانی از جمله حمایت از دامداری‌ها و مدیریت و کنترل بازار مرغ و تخم‌مرغ و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را مطرح کردند و وزیر کشاورزی نیز عنوان کرد که اقلام مورد نیاز مردم تامین خواهد شد و برای کنترل بازار تدابیری اندیشیده شده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت که در حال حاضر به میزان کافی مرغ خریداری شده تا در صورت بروز نوسان به هر دلیلی به بازار عرضه شود تا جلوی افزایش قیمت‌ها و نوسانات گرفته شود.

انتهای‌ پیام/