شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#طالبان#افغانستان

اداره حفاظت محیط زیست طالبان آغاز به کار کرد


اداره حفاظت محیط زیست طالبان آغاز به کار کرد

پس از چند ماه توقف فعالیت اداره حفاظت محیط زیست افغانستان در پی تحولات این کشور، طالبان از آغاز به کار مجدد این اداره خبرداد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اداره حفاظت محیط زیست طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زین‌العابدین عابد» از طرف رهبری طالبان به عنوان رئیس جدید این اداره منصوب شده است.

بیانیه می‌افزاید که اکنون با این انتصاب، پس از چند ماه وقفه، فعالیت اداره حفاظت محیط زیست از سرگرفته شده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به افزایش قابل ملاحظه میزان آلودگی هوا در فصل زمستان و تاثیر آن بر سلامتی مردم از عموم وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی، تاسیسات بخش خصوصی، مالکین آپارتمان‌ها و دیگر منابع آلوده کننده هوا خواست تا تدابیر لازم را برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا اتخاذ نمایند.

پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر همه ساله با فرارسیدن فصل سرما با بدترین و آلوده‌ترین هوا مواجه است و دلایل اصلی این آلودگی شامل سوخت‌های بی‌کیفیت، خودروهای فرسوده و سوزاندن لاستیک خودرو، پلاستیک و زغال سنگ برای گرما و پخت و پز می‌باشد.

برای بسیاری از افغان‌ها آلودگی هوا قاتل خاموش است؛ براساس برآوردهای پژوهشگران مستقل شمار افرادی که همه ساله به دلیل بیماری‌های مربوط به آلودگی هوا در افغانستان جان باختند حدود 30 هزار نفر است.

انتهای پیام/.