شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#دولت سیزدهم

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شریان نیوز:
دولت آقای رئیسی با مردم صادق است/ مجبور به انجام جراحی اقتصادی هستیم/ جور بی‌تدبیری روحانی را رئیسی باید بکشد/ قصد دولت کاهش فشار از شانه‌های مردم است

حاجی‌ دلیگانی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی نمی‌خواهد شوک به مردم وارد شود و قصد دارد فشار را از آنان کم کند، گفت: همه تلاش دولت سیزدهم این است که ثبات ایجاد شود و شوک ناگهانی به مردم وارد نشود.


به گزارش شریان نیوز،حسینعلی حاجی‌ دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با شریان نیوز با تاکید بر اینکه حتما باید جراحی اقتصادی در کشور اتفاق بیافتد، اظهار داشت: مجبور به انجام جراحی اقتصادی هستیم اما کارشناسان و مسئولان باید به نحوی عمل کنند که کمترین آسیب را برای مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه داشته باشد. قبل از آنکه این موضوع از طرف دولت و دستگاه های ذی ربط اجرا شود باید راهکارهای جبرانی آن برای مردم پیش بینی و عملیاتی شود.
 
وی با اشاره به اینکه دوسال پایانی دولت دوازدهم به نوعی مدیریت شد که کشور دچار خساران بزرگی شد، توضیح داد: این وضعیتی که در حال حاضر مشاهده می‌شود به نوع مدیریت و پیش خورهایی که از بودجه و اقتصاد کشور در سال‌های پایانی دولت اتفاق افتاد، برمی‌گردد. آن همه اوراقی که چاپ کردند و آن همه تنخواهی که به طور کل مصرف کردند کشور را به سمت بالابردن توقعات در مسئله حقوق و مزایا پیش بردند؛ از جمله بحث اصلاح لایحه‌ای که در سال 1399 دولت انجام داد و به نوعی بسترسازی شد که تمام دستگاه‌های دیگر هم به دنبال تسری قوانین مربوطه برای افزایش حقوق کارکنانشان باشند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دولت گذشته به جای اینکه قدرت خرید پول ایرانی را بالا ببرد، عدد پول ایرانی را بالا برد و باعث بی اعتباری پول و ناتوانی افراد در تامین زندگی‌شان شدند. آقای رئیسی باید بار بی تدبیری دولت تدبیر و امید را به دوش کشد.
 
حاجی‌ دلیگانی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی نمی‌خواهد شوک به مردم وارد شود و قصد دارد فشار را از آنان کم کند، گفت: همه تلاش دولت سیزدهم این است که ثبات ایجاد شود و شوک ناگهانی به مردم وارد نشود ولی چه مقدار در این جهت موفق هستند به نوع رفتار و عملکرد مدیران خصوصا مدیران میانی بر می‌گردد که به چه صورت سیاست‌های دولت را بر اساس اهداف درستش اجرا و دنبال کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه دولت آقای رئیسی با مردم صادق است، گفت: رویکرد عدالت محورانه آقای رئیسی درباره پرداخت حقوق و مزایای کارکنان، خصوصاً کارکنانی که حقوقشان پایین می‌باشد، یکی از ضرورت‌ها و دغدغه‌هایی است که باید به مرحله اجرا برسد. لذا در بودجه 1401 باید توجه بیشتری به حقوق‌های پایین شود و تلاش دولت هم این است که ثبات ایجاد کند.