شهرخبر

صدرنشینی ملوانان بر لبه تیغ و تداوم ناکامی شهرداری آستارا

صدرنشینی ملوانان بر لبه تیغ و تداوم ناکامی شهرداری آستارا

تیم فوتبال ملوان انزلی با وجود کسب ششمین پیروزی و صدرنشینی در یازدهمین هفته لیگ دسته یک، فاصله بی‌ثبایت از دیگر تیم‌های صدر جدولی دارد که با یک اشتباه می‌تواند صدرنشینی را از دست دهد و در آن طرف شهرداری آستارا نماینده دیگر گیلان با ادامه شکست های سریالی در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد.

در جریان رقابتهای هفته یازدهم، تیم فوتبال ملوان با ۲ گلی که از ضربات سر بازیکنانش حاصل شد با نتیجه ۲ بر یک برابر خوشه طلایی ساوه به برتری رسید و تیم شهرداری آستارا نیز در شهرآورد شمال کشور در لیگ دسته اول، با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم رایکا بابل شد.

ملوانان که چند هفته‌ای است صدر جدول رقابتهای لیگ دسته اول کشور را از آن خود کردند، در دیداری خانگی به مصاف خوشه طلایی ساوه رفتند که در نهایت نیز پیروز این میدان سخت شدند تا همچنان روند صدرنشینی خود را ادامه دهند.

البته این دیدار به دلیل مرمت و بازسازی ورزشگاه تختی بندرانزلی، همانند سایر دیدارهای خانگی ملوان، در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار شد که این تیم با برتری در این بازی، از مجموع ۶ دیدار خانگی خود پنج پیروزی و یک تساوی کسب کرد تا رکورد جالب توجه‌ای را از بازیهای خانگی خود کسب کند.

حرکت ملوان بر لبه تیغ تعقیب حریفان 

با توجه به سپری شدن ۱۱ هفته از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم ملوان بندرانزلی هنوز شکستی را متحمل نشده و تنها تیم بدون شکست لیگ دسته اول کشور محسوب می‌شود و این تیم از مسابقات خود تاکنون ۶ پیروزی و پنج تساوی کسب کرده است.

البته به دلیل فشردگی امتیاز بین تیمهای صدرجدولی، ملوان با یک لغزش کوچک نیز صدر جدول را به حریفانش تقدیم خواهد کرد و به همین دلیل اگر هدف این تیم قهرمانی و صعود به لیگ برتر است، ملوان باید همچنان این روند رو به رشد خود را حفظ کند.

گرچه تیم ملوان تاکنون شکستی را متحمل نشده اما با کسب پنج مساوی ، فاصله آنان در صدر جدول با سایر رقبا اندک است و به نوعی صدرنشینی‌اش روی لبه تیغ قرار دارد و این تیم با یک شکست و یا حتی کسب یک تساوی، صدر جدول را به سایر مدعیان خواهد داد.   

هم‌اینک تیمهای مدعی آرمان گهر و مس کرمان به ترتیب با ۲ و سه امتیاز اختلاف نسبت به ملوان ، در رتبه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی قرار دارند و برای صدرنشینی این تیم را تهدید می‌کنند و همچنین تیمهای استقلال خوزستان و قشقایی شیراز نیز با کسب ۱۹ امتیاز مترصد لغزش سه تیم بالای جدول به خصوص ملوان هستند تا خود به صدرجدول صعود کنند.

با این وجود مسئولان باشگاه ملوان اگر خواهان صعود به لیگ برتر و تداوم صدرنشینی خود هستند نه تنها باید مشکلات این تیم را برطرف کنند تا همچنان این روند رو به رشد ادامه یابد، از سوی دیگر با توصیه کادرفنی با خرید بازیکنان لازم ، نقاط ضعف تیمشان را ترمیم کنند.

ملوانان تاکنون در بازی‌هایی که انجام دادند به خصوص در دیدارهای خانگی، با یک ترکیب هجومی و هماهنگ برابر حریفان خود ظاهر شده و با ارایه بازیهای تماشاگرپسند، توانستند نتایج قابل قبولی را کسب کنند و همچنان جدی‌ترین مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر باشند.

اما در دیدار این تیم برابر خوشه طلایی، ملوان ۲ چهره متفاوت داشت چون این تیم در نیمه اول بسیار هماهنگ و کوبنده ظاهر شد و علاه بر به ثمر رساندن ۲ گل ، چند موقعیت مناسب گلزنی نیز داشت و با دراختیار گرفتن میانه میدان و هجوم از عمق و کناره ها، حریفش را تحت فشار قرار داد.

این در حالی است که در نیمه دوم، ملوانان آن برندگی نیمه اول را نداشتند و بیشتر سعی در حفظ نتیجه داشتند که این امر باعث شد تا تیم خوشه طلایی اختیار بازی را در دست بگیرد و در دقایق پایانی دروازه ملوان را باز کند.

به هرحال باید کادرفنی تیم ملوان در این خصوص روی بازیکنان خود بیشتر کار کنند تا بازیکنان با به ثمر رساندن گل ، همه چیز را تمام شده ندانند و تا به صدا درآمدن سوت پایان ، یک بازی هجومی را به خصوص در بازهای خانگی به نمایش بگذارند.

حرکت شهرداری آستارا به سمت مسیر دشوار

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابتهای لیگ دسته اول کشور، در هفته یازدهم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه مقابل رایکا بابل قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریفش شد.

شهرداری آستارا که چند هفته‌ای است طعم شیرین پیروزی را نچشیده و در پنج بازی قبلی خود چهار مساوی و یک شکست کسب کرده بود، در این دیدار خارج از خانه نیز با نتیجه ۲ بر یک مغلوب رایکا بابل شد تا روند ناکامی‌های این تیم ادامه یابد.

این در حالی است که هفته گذشته تیم شهرداری آستارا در مرحله چهارم رقابتهای جام حذفی کشور ، مغلوب حریفش شد تا از گردونه این مسابقات نیز کنار برود تا تنها نماینده باقیمانده استان گیلان در رقابتهای  فصل جاری جام حذفی کشور نیز، حذف شود.

صدرنشینی ملوانان بر لبه تیغ و تداوم ناکامی شهرداری آستارا

با این وجود طرفداران شهرداری آستارا انتظار داشتندکه فرشاد پیوس به همراه بازیکنان خود در شهرآورد شمال کشور در لیگ دسته اول حداقل به یک نتیجه مساوی دست یابد اما در نهایت این تیم موفق به این امر نشد و با شکست این بازی را به اتمام رساندند.

با توجه به نتایج ضعیف شهرداری آستارا در چند هفته اخیر، فاصله این تیم با صدرنشینان افزایش یافته و از سوی دیگر، فاصله‌اش با تیمهای انتهای جدولی نیز کاهش یافت تا از هم اینک زنگ خطر برای این نماینده گیلان به صدا درآید.

این در حالی است که شهرداری آستارا فصل گذشته و در اولین تجربه حضورش در رقابتهای لیگ دسته اول کشور، نتایج بسیا درخشانی کسب کرد و مقام نخست دور رفت را به خود اختصاص داده بود اما در مسابقات فصل جاری نتوانست نتایج دور رفت فصل گذشته را تکرار کند و هم اینک در نیمه دوم جدول رده بندی قرار دارد.

گرچه تیم شهرداری آستارا در جدول رده‌بندی در رتبه دهم قرار دارد اما فاصله‌اش با تیم شانزدهم جدول فقط چهار امتیاز است و اگر روند ناکامی‌های این تیم در بازیهای آتی نیز ادامه یابد، به طور حتم جایگاه شهرداری آستارا در جدول باز هم نزول خواهد کرد.

همچنین تیمهای سایپا و پارس جنوبی جم که سابقه حضور در رقابتهای لیگ برتر را دارند، فقط با سه امتیاز اختلاف نسبت به شهرداری آستارا در رتبه‌های چهاردهم و پازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند و این تیمها با یک پیروزی می‌توانند فاصله خود را با شهرداری آستارا کاهش دهند.

با توجه به شرایط جدول رده‌بندی، مسئولان باشگاه شهراری آستارا باید چاره‌ای بیاندیشند تا این تیم با روحیه مناسب گام به میدان بگذارد و با کسب نتایج قابل قبول، نه تنها نوار ناکامی‌های خود را پاره کنند، بلکه فاصله آنان با تیمهای صدرجدولی کاهش و با تیمهای انتهای جدولی افزایش یابد.

با توجه به اینکه فقط ۶ هفته تا پایان دور رفت رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول کشو  باقی مانده، به طور حتم طرفداران ملوان انتظار دارند که این تیم همچنان روند رو به شد خود را ادامه دهد تا مقام نخست دور رفت را تصاحب کند و از سوی دیگر، طرفداران شهرداری آستارا نیز منتظرند که نوار ناکامی‌های این تیم پاره شود تا یاران فرشاد پیوس با کسب نتایج قابل قبول، در پایان دور رفت رتبه مناسبی را کسب کنند.

تا پایان هفته یازدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، ملوان بندرانزلی با کسب ۲۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم شهرداری بندرآستارا نیز با کسب ۱۴ امتیاز در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم حضور دارند که در یک گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.