شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون کشتی#سوریان#تیم ملی

حمایت تمام قد دبیر و سوریان از بنا با سکوت

حمایت تمام قد دبیر و سوریان از بنا با سکوت؛ پایان قائله کشتی فرنگی؟

در میان هجمه سنگین منتقدان علیه محمد بنا، رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی حمایت تمام قدی از سرمربی تیم ملی فرنگی داشتند.

به گزارش مشرق، بعد از برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور در زاهدان، قاسم رضایی که شاگردش رضا خدری به دلیل کشتی نگرفتن در فینال، از سوی محمد بنا به حضور مجدد در انتخابی جام تختی فراخوانده شده بود، انتقاد تندی علیه سرمربی تیم ملی فرنگی داشت.

او اعلام کرد که باید پیش از رقابت‌ها گفته می‌شد که حضور در فینال الزامی است تا کشتی‌گیران راه‌یافته به فینال که جواز حضور در جام تختی را دریافت کرده بودند، در مبارزه پایانی نیز مقابل حریف قرار بگیرند. رضایی در ادامه همچنین تأکید کرد که بهتر است حمید سوریانی که محمد بنا قبولش دارد، هدایت تیم ملی فرنگی را برعهده بگیرد.

بعد از صاحب دو نشان طلا و برنز بازی‌های المپیک، امید نوروزی هم مصاحبه تندی علیه مربی پیشین خود داشت و تأکید کرد محمد بنا خودش در مسابقات قهرمان کشوری که مرحله اول انتخابی تیم ملی بود، غایب بوده است و نباید کشتی‌گیران را جریمه می‌کرد.

در ادامه سعید عبدولی و جمشید خیرآبادی هم انتقاداتی را درباره چرخه انتخابی محمد بنا مطرح کردند و مصاحبه‌ها در خبرگزاری‌ها و همچنین نقدهای تعدادی از شاگردان و همکاران سابق محمد بنا در فضای مجازی منتشر شد.

امید نوروزی و قاسم رضایی دو قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن خواستار ورود حمید سوریان و فدراسیون کشتی به ماجرا شدند، اما فدراسیون در این باره سیاست سکوت را در پیش گرفت و در حالی که جمع منتقدان محمد بنا حالا دیگر در انتقادات خود علیرضا دبیر و حمید سوریان را نشانه گرفته بودند، فدراسیون کشتی از هرگونه واکنش در این باره خودداری کرد.

در نهایت روز گذشته علیرضا دبیر جلسه‌ای درباره برنامه‌های کشتی فرنگی و چرخه انتخابی تیم ملی با محمد بنا داشت و با خواستن برنامه از سرمربی تیم ملی فرنگی تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به نوعی از ابقای بنا در این پست و حمایت از برنامه‌های فنی و انتخابی‌اش خبر داد.

در واقع فدراسیون کشتی و در رأس آن علیرضا دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون در قائله اخیر کشتی فرنگی که هجمه سنگینی بابت موضوع چرخه انتخابی تیم ملی به محمد بنا وارد شد، حمایت تمام قدی از این مربی داشتند.

حالا باید دید پس از جلسه اخیر دبیر با بنا و سیاست سکوت مقابل منتقدان، پرونده حاشیه‌های اخیر کشتی فرنگی بسته خواهد شد یا خیر.

منبع: تسنیم