محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: براساس موقعیت دانشگاه در شهر و شهر در استان و کشور به لحاظ همه شاخصهای درنظر گرفته شده امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص‌های در نظر گرفته شده توانایی در اسکان دانشجو، تغذیه و حضور دانشجو در جلسات امتحان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: دانشگاه براساس این شرایط حق این دارد که تصمیم بگیرد آزمون‌ها به شکل حضوری برگزار شود.

آهنچیان ادامه داد: این امر مورد توجه ستاد مقابله با کروناست که در قالب مدیریت هوشمند بازگشایی مراکز آموزشی، صنوف و... است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تصریح کرد: طبیعتا دانشجو به عنوان کسی که مقررات دانشگاه شامل آن می‌شود در دوران تحصیل موظف است اگر دانشگاه برگزاری امتحانات را حضوری اعلام کرد در جلسه امتحان حضور پیدا کند و اگر دانشجو مشکلی دارد باید از قبل درخواست دهد و درس را در بازه حذف درس، حذف کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط اگر دانشجو مبتلا به کرونا شده باشد و امکان درخواست حذف هم وجود نداشته باشد، بعد از برگزاری امتحان می‌تواند مستندات خود را به دانشگاه ارائه دهد و درخواست حذف درس را داشته باشد، افزود: دانشجو نمی‌تواند درخواستی من باب این داشته باشد که می‌خواهد به صورت مجازی امتحان بدهد چراکه تصمیم دانشگاه مهم است.

آهنچیان درباره نظرسنجی دانشگاه از دانشجویان مبنی بر برگزاری امتحانات و کلاس‌های ترم‌های آینده تصریح کرد: این تصمیم مدیریت دانشگاهی است. یک مدیریت شاید به این نتیجه رسیده باشد که می‌تواند به این شکل تصمیم منطقی‌تری بگیرد و این کار را انجام می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: دانشگاه‌ها مانند سایر دستگاه‌ها و نهادها، می‌توانند تصمیمی بگیرند و به دانشجویان و اعضای هیات علمی تصمیم خود را ابلاغ کنند و جامعه دانشگاهی مسئول است مطابق تصمیمی که گرفته شده است عمل کند.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی دانشگاه‌ها از دانشجویان مبنی بر روش برگزاری امتحانات و کلاس‌های درس ترم آینده خلاف نیست، گفت: نظرسنجی از دانشجویان توسط وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده و این یک کار ابتکاری مربوط به خود دانشگاه است.

آهنچیان درباره نگرانی‌های وجود اومیکرون تصریح کرد: برای دانشگاه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها، مشاغل و حِرف منتظر هستیم ستاد مقابله با کرونا تصمیمات خود را اعلام کند چراکه ما تابع تصمیمات آن‌ها هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: هنوز درباره دورکاری کارکنان دانشگاه‌ها و یا برگزاری صد در صدی امتحانات به صورت مجازی نامه‌ای رسمی دریافت نکردیم و خبرها هم حاکی از آن نیست که لاک داون صورت گیرد و کشور در وضعیت قرنطینه قرار گیرد.

انتهای پیام// 4