شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال آینده#سوخت#انرژی#هزار میلیارد تومان

نخعی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای بهینه‌سازی سوخت در سال آینده

تخصیص ۱۵ هزار میلیارد  تومان برای بهینه‌سازی سوخت در سال آینده

سخنگوی کمیسیون انرژی مجس گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شده که می‌تواند به بهبود مصرف انرژی در کشور کمک کند. 

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بودجه بخش انرژی‌ در سال آینده، ادامه داد: از نکات قوت این لایحه تأکید بر توسعه برق تجدیدپذیر است و بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از محل عوارض برق و تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین ایجاد ۵ هزار مگاوات برق حرارتی در قالب تشکیل صندوق پروژه یکی دیگر از اقدامات جدید دولت در بودجه است.

نخعی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده برای تولید ۶ هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی شده است. همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شده که می‌تواند به بهبود مصرف انرژی در کشور کمک کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حوزه انرژی در لایحه بودجه سال آینده نقاط ضعف هم دارد که تلاش کمیسیون انرژی مجلس آن است که با تعامل با دولت این نقاط ضعف را کاهش دهد و نقاط قوت را تقویت کند.