شهر خبر

مرحبا مطرح کرد؛

بررسی روند خصوصی‌سازی در کمیسیون اقتصادی مجلس

بررسی روند خصوصی‌سازی در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: روند خصوصی‌سازی در جلسه امروز این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست امروز کمیسیون اقتصادی حاضر شد و گزارشی را درباره حوزه خصوصی‌ سازی ارائه کرد.

وی افزود: براساس گزارش‌ ارائه شده، شرایط خصوصی‌سازی در کشورمان مطلوب نیست. بر این اساس، اصلاح ساختار خصوصی‌سازی ضرورت دارد و در صورت نیاز باید برخی قوانین در این باره مورد بازنگری قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در برخی از واگذاری‌ها اهلیت رعایت نشده است که با این وضعیت سازمان خصوصی‌سازی به اهداف درآمدی خود دست پیدا نخواهد کرد.

مرحبا ادامه داد: همچنین مقرر شد نشست‌هایی در زمینه خصوصی‌سازی طی هفته‌های آینده برگزار شود. امیدواریم با اصلاح در روش‌ها و ساز و کارها بتوانیم خصوصی‌سازی را به اهداف قانونی خود نزدیک کنیم.

وی گفت: همچنین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی و سخنگوی شورای نگهبان نیز در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند و درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر این، ایرادات و ابهامات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد اختلاف‌نظرها برطرف و رسیدگی در این خصوص نهایی شود.