شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی#رسانه‌ها#کریسمس

عکس | سنجاق سینه ۲ هزار میلیارد تومانی ملکه الیزابت | جواهری که خاطرات او و همسرش را زنده می‌کند

ملکه الیزابت دوم در پیامی که به مناسبت کریسمس ضبط کرد از یک سنجاق سینه قدیمی استفاده کرده بود، نکته‌ای که از دید رسانه‌ها دور نماند و خاطرات چندین دهه زندگی او با همسر تازه درگذشته‌اش را یادآوری کرد.

ملكه اليزابت دوم - بريتانيا

به گزارش همشهری آنلاین، ملکه بریتانیا حدود ۹۸ سنجاق سینه دارد که جزء جدایی‌ناپذیر از استایل او هستند. او در مناسبت‌های رسمی، مانند ضیافت‌ها، از جواهرات کلکسیونی خود استفاده می‌کند و گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ قلم جواهر دارد: ۹۸ سنجاق سینه، ۴۶ گردنبند، ۳۷ دستبند، ۳۴ جفت گوشواره، ۱۵ حلقه، ۱۴ ساعت و ۵ آویز.

الیزابت ۹۵ ساله اما در سخنرانی دیروز خود که به مناسبت کریسمس برگزار شد یک سنجاق سینه قدیمی که به شکل گل داودی است و از یاقوت کبود و الماس درست شده استفاده کرد؛ سنجاقی که از قدیم و در مناسبت‌های خانوادگی روی لباس او بوده، به خصوص در عکس‌های یادگاری و خانوادگی. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ میلیون پوند (حدود ۲ هزار میلیارد تومان) قیمت داشته باشد.

البته او مجموعه‌ای چشمگیر از جواهراتی دارد با سنگ ماه سپتامبر، یاقوت کبود، درست شده‌اند، اما تعداد کمی از آنها به اندازه قطعه امروزی، سنجاق گل داودی یاقوت کبود، سابقه شخصی طولانی دارند:

این سنجاق سینه، از پلاتین و به شکل طرحی از گل داودی ساخته شده و قطعه نادری است که مربوط به قبل از عروسی یا به سلطنت رسیدنش است. الیزابت آن را در سال ۱۹۴۶ و زمانی که یک تانکر نفت به نام پرنسس بریتانیا را راه‌اندازی کرد، هدیه گرفت.

عکس | سنجاق سینه ۲ هزار میلیارد تومانی ملکه الیزابت | جواهری که خاطرات او و همسرش را زنده می‌کند
تصویر بازسازی شده ملکه الیزابت و همسرش فیلیپ

از همان ابتدا، الیزابت این سنجاق سینه را برای رویدادهای مهم انتخاب کرده: در مراسم پرده‌برداری از یادبود رئیس جمهور آمریکا فرانکلین روزولت یا بازدید مهمی که از پاریس داشت و حتی در سخنرانی‌های مهم ملی.

الیزابت همچنین این سنجاق را برای مناسبت‌های مهم خانوادگی و در عکس‌های دسته‌جمعی پوشیده است. در بیشتر این مراسم‌ لباس ملکه در طیف آبی بوده تا به یاقوت کبودی که در مرکز گل داودی قرار گرفته جلوه بیشتری بخشد.

با این حال، شاید معروف‌ترین تصاویر ثبت شده از این سنجاق در مجموعه‌ عکس‌هایی است که با شاهزاده فیلیپ و در طول ماه عسلشان در سال ۱۹۴۷ گرفته شده؛ در نوامبر ۲۰۰۷ الیزابت و فیلیپ عکس ماه عسل خود را به افتخار شصتمین سالگرد ازدواج خود بازسازی کردند.

روز گذشته در حالی که ملکه در پیام خود از غم از دست دادن عزیزان می‌گفت این سنجاق سینه خاطره‌انگیز را مجددا و شاید برای آخرین بار پوشید تا توجه رسانه‌ها بیش از پیش به عکس یادگاری او و همسرش که در سمت راست قاب تلویزیون قرار گرفته بود جلب کند.