شهرخبر

سرمربی قهرمان آسیا در آستانه اخراج

پس از شکست شب گذشته برابر الفتح، حالا مدیران الهلال به دنبال تشکیل جلسه ای جهت روشن شدن وضعیت سرمربی پرتغالی خود هستند.

به گزارش زنهار، فعالیت در کشورهای عربی منطقه به حدی سخت و دشوار است که حتی ممکن است شما 33 روز پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا در آستانه اخراج و از دست دادن شغلتان باشید. اتفاقی که باورکردنش کمی سخت است ولی شکست شب گذشته برابر الفتح سبب شده است تا هواداران الهلال خواستار اخراج لئوناردو ژاردیم سرمربی پرتغالی خود شده و مدیران این باشگاه نیز جلسه ای را در این رابطه تشکیل دهند.

در حالیکه الهلال مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را به زحمت پشت سر گذاشت و با خوش شانسی جزو یکی از سه تیم برتر دوم گروه های پنج گانه جای گرفت و توانست جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست بیاورد، با تغییرات روی نیمکت و حضور لئوناردو ژاردیم سرمربی سابق موناکو و کاشف کیلیان امباپه توانست حریفان قدرتمندی نظیر استقلال، پرسپولیس، النصر و پوهانگ استیلرز را پشت سر گذاشته و عنوان قهرمانی این پیکارها را به دست بیاورد.

هر چقدر که الهلال در آسیا خوب ظاهر شد و حریفانش را یکی پس از دیگری شکست داد، در بازگشت به لیگ حرفه ای این کشور نتوانسته است انتظارات را برآورده کند و آنها در 4 دیدار خود پس از قهرمانی آسیا، 2 بار تن به شکست داده اند و 2 مرتبه نیز به نتیجه تساوی رضایت داده اند که این مسئله منجر به این شده تا هواداران کم صبر پرافتخارترین تیم آسیا و عربستان خواستار تغییرات دوباره روی نیمکت تیمشان باشند.

آبی های شهر ریاض پس از پیروزی بر پوهانگ، مقابل ابهاء و الفیحا با نتیجه تساوی متوقف شدند و سپس دربی بزرگ شهر ریاض را به رقیب دیرینه خود یعنی النصر واگذار کردند و شب گذشته نیز 3 بر 2 برابر الفتح تن به شکست دادند تا با یک بازی بیشتر، 5 امتیاز تا صدر جدول و الاتحاد فاصله داشته باشند. مسئله ای که برای هواداران این تیم جهت اخراج سرمربی تیمشان به یک بهانه تبدیل شده است. البته آنها در این میان یک پیروزی را به دست آورده و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 2 بر صفر از سد الرائد گذشتند.

شب گذشته و پس از شکست دور از انتظار برابر الفتح، برخی از رسانه های غیررسمی عربستانی در فضای مجازی حتی خبر اخراج ژاردیم را نیز منتشر کردند ولی هیچ کدام از رسانه های معتبر این کشور به این موضوع اشاره نکرده اند. در این میان سعودی اسپورت با انتشار خبری اختصاصی نوشت که شب گذشته فهد بن نافل رئیس الهلال جلسه ای را در رابطه با آینده کاری لئوناردو ژاردیم تشکیل داده و موضوع اخراج این سرمربی روی میز مدیران قرار دارد.

روزنامه الریاضیة با انتشار این تصویر از ژاردیم نوشت که او در میان مربیان الهلال، بدترین شروع ممکن را داشته است. آبی های ریاض در 13 دیدار خود 21 امتیاز کسب کرده اند و پیش از این رکورد بدترین شروع لیگ در 13 هفته ابتدایی در اختیار ریجکمپ و در سال 2003 بود که 25 امتیاز کسب کرده بود.

سعودی اسپورت در ادامه نوشت تعدادی از اعضای هیئت مدیره الهلال با تصمیم مبنی بر اخراج لئوناردو ژاردیم موافقت کرده اند و چنانچه سایر اعضای هیئت مدیره نیز به مخالفین مربی پرتغالی اضافه شوند، ممکن است که این مربی تنها 33 روز پس از کسب عنوان قهرمانی آسیا، از سمت خود اخراج شود!

به هر شکل باید دید مدیران الهلال و هیئت مدیره این باشگاه چه تصمیمی را در قبال ژاردیم اتخاذ می کند. او توانست برای چهارمین بار آبی های ریاض را به قهرمانی آسیا برساند اما عده ای کارشناسان سعودی اعتقاد دارند که این عنوان به دلیل برگزاری مراحل یک چهارم تا فینال لیگ قهرمانان در خاک عربستان به دست آمده و چنانچه بازی ها در جای دیگری برگزار می شد، ژاردیم توانایی کسب این قهرمانی را نداشت.