شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#استانی#ایران#فدراسیون فوتبال

بخشی از پاداش صعود به جام جهانی به هیئت‌های فوتبال اختصاص می‌یابد/ برگزاری مسابقات فوتبال هیئت‌های استانی


بخشی از پاداش صعود به جام جهانی به هیئت‌های فوتبال اختصاص می‌یابد/ برگزاری مسابقات فوتبال هیئت‌های استانی

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از اختصاص بخشی از پاداش راه‌یابی تیم ملی ایران به جام جهانی، به هیئت‌های فوتبال استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میرشاد ماجدی در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره اینکه تیم ملی ایران بهترین تیم بدون شکست جهان در سال 2021 لقب گرفته است، اظهار داشت: تیم ملی ایران لقب تیم بدون شکست را گرفته که به کادر فنی و بازیکنان پُرتلاش ایران تبریک می‌گویم. تیم ملی نیاز به حمایت دارد تا در 7 بهمن با پیروزی در تهران مقابل تیم عراق، صعودش را به جام جهانی جشن بگیرد و برنامه‌ریزی اصلی خود را برای حضوری موفق در جام جهانی انجام دهیم.

پس از برگزاری همایش رؤسای هیئت‌های فوتبال استان‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال یکی از مهمترین اهداف خود را توسعه فوتبال در استان‌ها مطرح کرد. ماجدی در این باره گفت: یکی از اهداف مهم عزیزی خادم، توسعه فوتبال در استان‌های سراسر کشور مخصوصاً استان‌های کم‌برخوردار و محروم است. استان‌هایی که در لیگ برتر یا دسته اول نماینده ندارند، باید در جریان مسابقات و فوتبال قرار بگیرند و باید طرحی داشته باشیم که فوتبال را به استان‌ها سوق دهیم.

ماجدی ادامه داد: مسابقات در زمان‌های قدیم به صورت منتخب استان‌ها برگزار می‌شد که با راه‌اندازی رقابت‌های لیگ فوتبال و لیگ آزادگان، بازی‌های منتخب استان‌ها دیگر برگزار نشد. قصدمان این است که مسابقات فوتبال را به صورت رقابت‌های هیئت‌های استانی راه‌اندازی کنیم. رقابت‌هایی که می‌خواهد برگزار شود، تداخلی با رقابت‌های باشگاهی ندارد و حتی می‌تواند به‌عنوان مرکز استعدادیابی به حساب بیاید. مسابقات در لیگ‌های مختلف، مسیر خود را طی می‌کند و متولی این امر، فدراسیون و استان‌ها هستند.

وی این امر را موضوعی کلی دانست و تصریح کرد: باید در این خصوص ظرفیت‌سازی کنیم. جزئیات را بررسی کرده و در آینده‌ای نزدیک با در دست داشتن برنامه‌ای دقیق، ایده رئیس فدراسیون فوتبال را که همان فوتبال برای همه است، به مرحله اجرا برسانیم. همچنین قرار است یک سوم مسابقات در مراکز استان برگزار شود و قصد بعدی ما این است تا مسابقات در شهرستان‌ها برگزار شود که این مورد در گردهمایی رؤسای هیئت‌های فوتبال به میزبانی اصفهان تصویب شد.

وی همچنین از اختصاص مبلغی از پاداش حضور در جام جهانی به هیئت‌های فوتبال استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مقرر شد تا مبلغ قابل توجهی که از پاداش حضور در جام جهانی است را در اختیار استان‌ها بگذاریم تا آنها با در دست داشتن امکانات، بتوانند در شرایط مناسب قرار بگیرند. این تفکر رئیس فدراسیون فوتبال ارزنده و نیکوست. باید از جوان‌هایی که در استان‌ها هستند استفاده کنیم، تا بتوان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت. این طرحی کلی است که باید جزء به جزء در رابطه با کیفیت آن با کارشناسان و اعضای مختلف فدراسیون برنامه‌ریزی کنیم تا آن را در پایان سال اجرایی کنیم.

انتهای پیام/