شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#فرهنگ#طالبان#وزارت خارجه

طالبان: دشمن فکر نکند افغانستان توان دفاع را ندارد/ فرهنگ اسلامی افغانستان با غرب تفاوت دارد


طالبان: دشمن فکر نکند افغانستان توان دفاع را ندارد/ فرهنگ اسلامی افغانستان با غرب تفاوت دارد

معاون وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه افغانستان پس از ۴۰ سال جنگ همچنان توان دفاع را دارد، تاکید کرد که فرهنگ اسلامی این کشور با غرب متفاوت است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیر محمد عباس استانکزی» معاون وزارت خارجه طالبان در نشست حمایتی در غرب کابل با تاکید بر اینکه آمریکا نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند، گفت: آمریکا مجبور شد با استفاده از تاریکی شب از افغانستان بگریزد.

وی افزود: یک بار مدت حضور نظامیان آمریکایی تمدید شد و بار دوم به آن‌ها اجازه داده نشد و براساس ضربه‌ای که درمیدان جنگ خورده بودند حتی یک دقیقه هم معطل نکردند و ساعت 12 شب گریختند زیرا می‌دانستند که اگر یک دقیقه تاخیر کنند، ما به آن‌ها حمله می‌کردیم.

استانکزی با اظهار اینکه آمریکا و ناتو در میدان نظامی شکست خوردند اما در میدان سیاست، تبلیغاتی و تبلیغات حضور دارند، ادامه داد: به همین خاطر می‌گویند که ما طالبان را به رسمیت نمی شناسیم و خصوصاً امریکا می‌خواهد در کشور نظامی برقرار باشد که با معیارات غربی همخوانی داشته باشد؛ این یعنی چه؟ این در کدام قانون بشریت است که پول یک ملت را توقیف کنند تا برای آن‌ها مشکلات اقتصادی ایجاد شود.

معاون وزارت خارجه طالبان تصریح کرد: هیچکس نباید فکر کند که افغان‌ها از جنگ خسته شده و نمی‌توانند از خود دفاع کنند، اگر لازم باشد افغان‌ها چهل سال دیگر هم مقاومت می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی افغانستان نیز گفت که کمک‌های بشردوستانه خارجی نمی‌تواند مشکلات مردم افغانستان را حل کند و دولت طالبان باید به فکر رشد اقتصاد، صادرات، و ارتباط و تعامل با جهان باشد.

استانکزی همچنین تصریح کرد که کشورهای دیگر نمی‌توانند برای افغانستان شروط تعیین کنند زیرا طالبان در رابطه با «شریعت و آرمان جهاد به اندازه یک ذره هم عقب‌نشینی نخواهد کرد».

معاون وزارت خارجه طالبان با تاکید بر حل مشکلات داخلی گفت: هرکسی که به منافع وطن متعهد بود برادرماست و هرکس که خلاف منافع ما باشد دشمن ماست و ما در مقابل آن‌ها می‌ایستیم و مقابله می‌کنیم.

وی در رابطه با حقوق زنان نیز گفت: وظیفه هر فرد است که حقوق زنان از جمله حق میراث، آموزش و کار را رعایت کند، اما فرهنگ ما با غرب فرق می‌کند؛ ما نمی‌توانیم آنچه در غرب رواج دارد را در افغانستان اجرا کنیم.

انتهای پیام/.