شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مزدا

این روزها کنسرت های موسیقی رونقی گرفته اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از ایران آرت، چند شبی است اجرای کنسرت‌های موسیقی در تهران آغاز شده است، برنامه‌هایی که سبب شد مخاطبان موسیقی پس از دو سال وقفه باردیگربا هنرمندان خود دیدار کنند. استقبال مردم از کنسرت‌ها نشان از نیاز مردم به دنیای موسیقی بود.


سرزمین مادری نزهت امیری


جدا ازاجراهای موسیقی پاپ در سالن‌های مختلف شهر، تالار وحدت هم کنسرت‌های خود را از یکم دی ماه آغاز کرده و نخستین اجرا به «رکوئیم موتزارت» اختصاص داشت

و اجرای دیگر «ارکستر سرزمین مادری» بود که شامگاه پنجشنبه دوم دی با رهبری نزهت امیری رهبری که جزو چند بانوی رهبر ارکستر در ایران است باعث جذابیت این اجرا بود.

این اجرا با خوانندگی غفارزاد (ذابح) که معرف قطعاتی از روح‌الله خالقی، گلنوش خالقی، توفیق قلی‌اف، مهرداد دلنوازی و بهزاد عبدی بود و در کنار آن تکنوازی‌هایی از شیما شاه محمدی، علی نجفی ملکی، مریم خدابخش و صدا سدیفی نیز به اجرا درآمد.

در سانس اولِ پس از اجرای سرود ملی ایران، شیما شاه محمدی (قیچک) وعلی نجفی ملکی (نی) تکنوازی‌های خود را روی صحنه بردند که فضایی کم و بیش عرفانی و آرام را تداعی می‌کرد وسانس دوم با تکنوازی مریم خدابخش(عود) و صدا سدیفی (قانون) آغاز شد. تک نوازیی‌هایی که حاضران در سالن را محو خود کرده بود.


رسیتال پیانو


دیگر اجرای تالار وحدت اختصاص داشت به رسیتال پیانوی آرش گوران که ساعت 21:30 اجرا شد و همراه بود با قطعاتی از آستور پیاتزولا، گیا کانچلی، میلوژ مگین و سه قطعه به آهنگسازی خودش. لازم به یادآوری است این برنامه‌ها جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نصف ظرفیت تالار برگزار ‌شد.


خاطرات یک خواننده از خانه موسیقی


اما از دیگر برنامه‌های موسیقی، رونمایی کتاب «خاطراتم در خانه موسیقی» فاضل جمشیدی بود که جمعه سوم دی‌ماه با حضور اهالی فرهنگ و هنر چون کامبیز روشن روان (آهنگساز)، میرعلیرضا میرعلی نقی (منتقد موسیقی)، حسین پرنیا (نوازنده و آهنگساز)، کیوان ساکت (نوازنده و آهنگساز)، سالار عقیلی (خواننده)، علی اصغر شاه زیدی (خواننده)، سیما مافیها (خواننده)، سروش عاطفی خواه (نوازنده)، محمود مخدوم (خواننده)، علیرضا مرعشی (خواننده)، مصطفی بادکوبه‌ای (شاعر)، منصوره ثابت‌زاده (پژوهشگر)، رسول مرادی (خوشنویس)، رضا رضایی پایور (خواننده) و... در تالار رودکی برگزار شد.


نوای مرتضی خان به روایت مزدا انصاری


همچنین شامگاه پنجشنبه دوم دی ماه آلبوم «نواهای مرتضی خان» با حضور هنرمندان در خانه موسیقی رونمایی شد. این اثرمشتمل بر اجرای تصانیف مرتضی محجوبی آهنگساز و نوازنده فقید موسیقی ایرانی با تنظیم و نوازندگی پیانوی مزدا انصاری است. «جانا به نگاهی»، «ای ناله بی‌اثر»، «نوای نی»، «من بی‌دل ساقی»، «من از روز ازل»، «نام عاشق»، «بزم گدا»، «زلف تو»، «کاروان»، قطعات این آلبوم هستند که با تک نوازی پیانو مزدا انصاری از سوی مؤسسه آوای مهربانی منتشر شده است.


تهران جان شنیدنی شد


 روز گذشته شنبه چهارم دی ماه آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» از تولیدات مشترک مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور حجت‌الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی زند‌وکیلی معاون هنری و امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی این سازمان با همراهی علی‌محمد مؤدب شاعر و دیگر مدیران فرهنگی هنری و جمعی از هنرمندان برگزار شد.