شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#انتخابات ۱۴۰۰

وبلاگ مشرق

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد! / مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

محمود میرلوحی

یکی از تحریم‌کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ بدون اشاره به برخی دستاوردهای دولت و در یک مخالف‌خوانی زودهنگام گفته است: احساس می‌شود تحقق وعده‌های اقتصادی رئیسی شدنی نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد! / مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر تهران و از تحریم‌کنندگان انتخابات ۱۴۰۰، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با برشمردن مشکلات اقتصادی کلان کشور نوشته است:

"تحقق وعده‌ها و قول‌های دولت سخت است و در عین اینکه همه امیدواریم که این وعده‌ها محقق شود و می‌خواهیم به خود بباورانیم که این وعده‌ها تحقق خواهد یافت و نباید مایوس شویم و امیدمان از دست برود اما وقتی با واقعیات و اعداد و ارقام نگاه می‌کنیم احساس می‌شود که کار سختی است و شدنی نیست. "

او می‌افزاید: هر چند که امیدواریم برجام احیا شود، تحریم‌ها برداشته شود و تاثیرات زیادی بر اقتصاد و وضع معیشتی جامعه داشته باشد.[۱]

*جامعه سیاسی همواره باید دوستان و دشمنان خود را بشناسد و صدالبته که "تحریم‌کنندگان انتخابات" هرگز دوست یک جامعه و مردمانش نیستند.

جدای از این، باید از میرلوحی پرسید که چرا نیمه پر لیوان را نمی‌بیند و مثلا برخی اقدامات دولت رئیسی مثل واکسیناسیون یا عضویت در سازمان شانگهای را به هیچ انگاشته است!؟

بدیهیست که چنین افراد سیاه‌نما و تاریکی ولو در صورت رفع شدن مشکلات اقتصادی نیز بر سیاه‌نمایی و ناامیدسازی اصرار خواهند داشت.

مسئله مهم‌تری هم البته در این میان وجود دارد و آن شأنیت رجال سیاسی در قبال رؤسای جمهور است.

آقای میرلوحی و دوستان ایشان اگر در قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نقد عمده‌ای به برنامه‌های اعلامی رئیسی داشته‌اند، اکنون نیز می‌توانند بر سیاق همان برنامه‌ها به نقد دولت بپردازند اما اگر در این باره سکوت داشته‌اند و مشغول تحریم انتخابات و تخریب رقبای خاص خود بوده‌اند؛ امروز دیگر سخنان آنها مسموع نخواهد بود.

***

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد!

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد! / مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

محسن هاشمی، فعال چپ و رئیس سابق شورای شهر سابق تهران اخیراً طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به قالیباف که گویا به بهانه صحبت‌های قالیباف درباره توسعه مترو تهران نگاشته شده؛ تلاش کرده است تا نقش مرحوم هاشمی و شخص احمدی‌نژاد را در این توسعه پررنگ سازی کند.

بخش جالب‌تر این نامه کوتاه اما جایی است که هاشمی اظهار می‌کند:

"همان‌گونه که سفیدنمایی کارنامه خود ناپسند است، سیاه‌نمایی عملکرد دیگران هم اخلاقی نیست و ازاین‌رو توصیه مداوم آشکار و پنهان من به همکارانم در شورای شهر تهران در دوره گذشته این بود که عملکرد مدیریت شهری در دوره جناب‌عالی با دیده انصاف مورد بررسی و نقد قرار گیرد و در کنار پیگیری تخلفات، دستاوردها نیز مورد توجه قرار گیرد. "

او می‌افزاید: پروژه متروی تهران با همه نقاط قوت و ضعف‌هایش حاصل عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته است و نمی‌توان نقاط مثبت را به حساب یک نفر و کاستی‌ها را به حساب دیگران گذاشت. [۲]

*محسن هاشمی از چهره‌های نجیب اصلاحات است و شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که در دوران استیلای اصلاح‌طلبان بر شورای شهر تهران از شهردار شدن او نیز دفاع کردیم تا تهران به امثال نجفی و حناچی گرفتار نشود اما دستور کار سازمانی ستاد اصلاحات چیز دیگری بود.

مع‌الوصف از آقای هاشمی انتظار نبود پس از فراغت از شورای شهر اشتغال سیاسی خود را با یک "رقابت بازنده" آغاز کند!

ادعای هاشمی مبنی بر توصیه به همکاران شورای شهر برای توجه به دستاوردهای قالیباف و به خرج دادن انصاف(!) در حالی است که شورای سابق ولو در یک مورد عمده هم به بیان این دستاوردها نپرداخت و به جای به خرج دادن انصاف هم شاهد رخدادهای زیر بودیم:

_ادعای نجفی مبنی بر جمع‌آوری پرونده تخلفات قالیباف (که هرگز اثبات نشد)

_محکوم شدن محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران به حبس و شلاق به دلیل دروغ‌گویی علیه قالیباف

_ادعای پیروز حناچی، شهردار وقت تهران پیرامون تخلفات قالیباف (که با تکذیب بعدی شخص شهردار همراه شد)

_تأکید مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران بر داشتن استراتژی برای نقد قالیباف!

جالب است که در قبال تمام این مسائل کلان که مدتی ذهن رسانه‌ها را به خود مشغول کرده بود؛ حتی یک مورد هم در خاطره ما نیست که آقای هاشمی بصورت عمده به میدان آمده باشد و لزوم رعایت انصاف را به همکاران اصلاحاتی خود گوشزد کرده باشد!

کار شورای سابق به جایی رسیده بود که پیر و جوان می‌دانستند محسن هاشمی در نقش پاپ عمل می‌کند، اعضای شورا علی‌الاصول کار خاصی جز تخریب قالیباف و کارنامه جهادی او ندارند و شهرداری هم به ناکارآمدی و البته گرانفروشی به مردم اشتغال دارد. [۳]

آقای هاشمی با این کارنامه مدعی نقش پررنگ هاشمی و احمدی‌نژاد در توسعه مترو تهران و البته تلاش خود برای رعایت انصاف در حق قالیباف شده است...

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/328651

2_ http://sobhema.news/?p=19783

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683