شهر خبر

ایندیپندنت فاش کرد؛

انگلیس هزاران همکار محلی را در افغانستان جا گذاشته است

انگلیس هزاران همکار محلی را در افغانستان جا گذاشته است

شمار همکاران محلی ارتش انگلیس که موفق به خروج از افغانستان نشده اند به مراتب بیشتر از رقم ۱۶۷ نفر اعلامی از سوی وزارت خارجه انگلستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «ایندیپندنت» در تازه ترین گزارش خود ادعای منابع دولتی را مبنی بر اینکه فقط ۱۶۷ نفر از همکاران افغان ارتش انگلیس، موفق به خروج از افغانستان نشده اند، به چالش کشید و نوشت: رقم واقعی جاماندگان بالغ بر هزاران نفر است.

در حالی که طبق ادعای «جیمز کلورلی» معاون وزارت خارجه انگلیس فقط نیمی از ۳۱۱ همکار افغان ارتش این کشور در افغانستان جا مانده اند؛ یک منبع آگاه اعلام کرد که این رقم فقط به آن افرادی اشاره می کند که به فرودگاه کابل مراجعه کرده اما موفق به سوار شدن به هواپیما نشده اند.

به گفته «جانی مرسر» نماینده حزب محافظه کار پارلمان انگلیس، بخش اعظم همکاران محلی افغان که شامل هزاران نفر می شوند، به دلیل ضعف و ناکارآمدی طرح دولت لندن، در افغانستان جا مانده اند. همه وزرا هم این را می دانند اما ترجیح می دهند تعهدات خود در این زمینه را نادیده بگیرند.

پیشتر نیز اعتراض به ضعف های مدیریتی خروج نظامیان انگلیسی از افغانستان، به برکناری «دومینیک راب» وزیر خارجه سابق انگلیس منتهی شد چرا که وی در لحظه سقوط کابل به تعطیلات رفته بود.