شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قیمت

قیمت واحدهای تجاری و اداری در پاساژهای معروف تهران +جدول

مظنه قیمت واحد‌های تجاری و اداری در پاساژ‌های معروف تهران

واحدی تجاری در تیراژه به صاحبان بنگاه ماشین توصیه شده است؛ مساحت آن به ۴۰۰ مترمربع می‌رسد ولی برای آن باید پنج میلیارد پیش و ماهی ۳۰۰ میلیون اجاره پرداخت کرد

به گزارش مشرق، واحدی تجاری در مجتمع تیراژه با مساحت ۴۰۰ مترمربع وجود دارد که ارتفاع سقف آن به پنج متر می‌رسد و ۲۰ متر انباری دارد. برای این واحد باید پنج میلیارد تومان پول پیش و ماهی ۳۰۰ میلیون اجاره پرداخت کرد. در شمال تهران و در مجتمع اطلس مال و پالادیوم قیمت فروش واحدهایی ۱۶۰ و ۱۳۰ متری تقریبا معادل ۳۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فرارو، در همان پالادیوم یک واحد ۷۲ متری وجود دارد که برای اجاره آن باید یک میلیارد پول پیش آماده کرد و از عهده پرداخت ماهی ۷۰ میلیون تومان برآمد. در بقیه پاساژها و مال‌های تهران هم چنین اعداد و ارقامی وجود دارد. به نظر شما دقیقا چه کسب و کارهایی می‌توانند از عهده خرید یا پرداخت اجاره چنین املاکی بربیایند و اصناف فعال در آن‌ها باید ماهی چقدر درآمد داشته باشند؟

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در اطلس مال

اطلس مال تهران یکی مراکز خرید مدرن تهران به‌شمار می‌آید که در منطقه یک و مجاورت پارک نیاوران قرار دارد. مرکز اداری تجاری اطلس مال تهران، در زمینی با مساحت ۱۱ هزار و ۳۱۵ متر مربع و زیربنای تقریبی ۱۴۰ هزار متر مربع، (معادل یک‌دهم ایران مال) بنا شده است.

شش هزار مترمربع از فضای این مجتمع تجاری، به فروشگاه بزرگی اختصاص پیدا کرده که به‌عنوان مقصد شماره یک خرده‌فروشی منطقه از آن یاد می‌شود. بنای شیشه‌ای و بزرگ اطلس مال نیاوران در ۱۹ طبقه احداث شده که از این میان، هشت طبقه با ۲۲۰ واحد به بخش اداری، چهار طبقه با ۳۳۰ واحد مختص بخش تجاری و یک طبقه را نیز فود کورت تشکیل می‌دهد. شش طبقه به پارکینگ اختصاص دارد که ظرفیت تقریبی آن هزار و ۴۰۰ خودرو، خواهد بود.

سه واحد تجاری و اداری فعلا در میان آگهی‌های فروش اطلس مال وجود دارد. بزرگترین آن‌ها واحدی اداری با متراژ ۱۶۰ متر است که به‌صورت فلت فروخته می‌شود. هرمتر این واحد را ۱۸۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند و روی هم رفته آن را ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

یک مغازه ۳۴ متری هم در اطلس مال برای فروش آگهی شده که در طبقه منفی یک واقع شده و می‌گویند برای فعالیت صنف پوشاک مناسب است. قیمت آن متری ۴۵۰ میلیون تومان و ارزش کل ملک ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. مغازه ۳۰ متری دیگری که برای فعالیت صنف طلا و جواهر مناسب به‌نظر می‌رسد متری ۵۵۰ میلیون تومان و روی هم رفته ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در مجتمع تجاری پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در زعفرانیه واقع شده است. این مجتمع دارای ۱۵۰ واحد تجاری، ۱۲۰ فروشگاه و واحد خدماتی و ۲۵ رستوران، کافی‌شاپ و فوت‌کورت است. این ساختمان از ضلع جنوبی دارای ۱۳ طبقه، از ضلع شمالی دارای ۱۱ طبقه و از سمت همکف دارای شش طبقه است.

طبقات بالایی این مرکز تجاری به دفاتر اداری آن اعم از شرکت‌های هواپیمایی، گردشگری و بیمه اختصاص دارد. در این مجتمع بزرگ یک واحد ۱۳۰ متری با سند اداری برای فروش آگهی شده است. واحد یک اتاق مدیریت دارد و به سرویس مستر مجهز است. واحد رو به جنوب قرار گرفته و ادعا دارند آن را زیر قیمت منطقه می‌فروشند؛ چقدر؟ متری ۲۳۰ میلیون تومان و ارزش کل ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان.

یک واحد ۱۲۵ متری با سند اداری در پالادیوم با ۵۰۰ میلیون تومان پیش و پرداخت ماهی ۵۱ میلیون تومان اجاره داده می‌شود. حرف مالک هم یکی است و به هیچ‌وجه رقم را تبدیل نمی‌کند.

در همین مجتمع یک واحد ۷۲ متری وجود دارد که برای اجاره آن باید اول کار یک میلیارد پول پیش بدهید و از عهده پرداخت ماهی ۷۰ میلیون تومان بربیایید. واحدی ۱۱۰ متری هم در برج شمالی مجتمع پالادیوم وجود دارد با شش خط تلفن، دو اتاق مستقل و دو سرویس بهداشتی. مالک برای آن ۴۰۰ میلیون پیش و ماهی ۷۰ میلیون اجاره می‎خواهد.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در بام لند

مجموعه تفریحی تجاری بام لند تهران در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. این محل مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع دارد که بیش از ۱۳ هزار مترمربع آن به فضای تجاری اختصاص دارد. بخش تجاری شامل ۱۲ ساختمان دو طبقه مستقل می‌شود که برندهای تجاری مختلفی را در خود جا داده است. یک مغازه ۵۰ متری کلیدنخورده در بام لند با سقف بلند ۵.۵ متری آگهی شده که هر متر آن را ۴۲ میلیون تومان و با قیمت کل دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در ارگ تجریش

مجتمع ارگ تجریش در زمینی به مساحت ۷۵ هزار مترمربع ساخته شده و در حقیقت دارای ۱۰ طبقه است که پنج طبقه آن تجاری و پنج طبقه آن به پارکینگ اختصاص داده شده. در این پاساژ حدود هزار پارکینگ وجود دارد. یک مغازه ۲۰ متری ارگ تجریش متری ۷۰۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و روی هم رفته آن را ۱۴ میلیارد تومان می‌فروشند.

مغازه دیگری با متراژ ۵۰ متر بین واحدهای طلا و جواهر است که قیمت آن متری ۴۰۰ میلیون تومان و ارزش کل آن ۲۰ میلیارد تومان است. همچنین واحدی تجاری با مساحت ۱۵۰ متر به قیمت ۳۸ میلیارد تومان بین آگهی‌ها دیده می‌شود. ارزش هر مترمربع از این واحد ۲۵۳ میلیون و ۳۳۳ هزار تومان است.

بین واحدهای آگهی شده در بخش اجاره به مغازه‌ای ۲۰ متری برخورد می‌کنیم که مناسب صنف طلا و جواهر است. برای آن باید ۳۰۰ میلیون پول پیش و ماهی ۱۰ میلیون اجاره پرداخت کرد. در طبقه صنف پوشاک مغازه‌ای ۴۰ متری با پیش ۲۰۰ میلیون تومانی و ماهی ۴۲ میلیون اجاره وجود دارد. مالک یک مغازه ۳۰ متری هم با ۲۰۰ میلیون پیش و ماهی ۳۰ میلیون اجاره دنبال مشتری می‌گردد.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در مجتمع تجاری کوروش

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش در زمینی به وسعت ۹۵۰۰ متر مربع در بزرگراه شهید ستاری قرار دارد. پاساژ کوروش در ۱۸ طبقه بنا شده که ۹ طبقه آن در زیر زمین قرار دارد و هفت طبقه از این ۹ طبقه زیر زمین به پارکینگ مجتمع تجاری کوروش اختصاص پیدا کرده است. مجتمع تجاری کوروش را می‌توان به چهار بخش تجاری (فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری)، رفاهی (فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌ها)، فرهنگی (پردیس سینمایی) و تفریحی (شهربازی) تقسیم کرد.

در طبقه‌های مرکز خرید کوروش، بیش از ۵۰۰ واحد تجاری وجود دارد. یک واحد اداری ۶۸ متری را در مجتمع کوروش با ودیعه ۲۰۰ میلیونی و ماهی ۹ میلیون اجاره می‌دهند. در همین مجتمع با همین قیمت می‌توان واحدی ۸۵ متری اجاره کرد. بین واحدهای فروشی هم مغازه‌ای ۱۴ متری با قیمت هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجود دارد. قیمت یک مغازه ۱۲ متری هشت و نیم میلیارد تومان است و واحد تجاری ۱۸ متری را با قیمت ۱۲ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند.

در طبقه همکف یک مغازه با مساحت ۴۹ متر وجود دارد که آن را ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند. یک واحد ۲۷ متری هم هست که کاملا فلت است و پارکینگ سندی هم دارد. قیمت آن تقریبا متری ۵۷۴ میلیون تومان و ارزش کلش ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در مجتمع تجاری تیراژه

مجتمع تجاری تیراژه در غرب تهران واقع شده است و در آن سه طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی، یک طبقه نمایشگاه بزرگ مبلمان و صنایع چوبی و سه طبقه پارکینگ وجود دارد.

در طبقه اول این مجتمع واحدی تجاری به مساحت ۲۰ متری مناسب تمام مشاغل با قیمت ۷۰ میلیون پیش و ماهی ۸.۵ میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است. واحدی اداری نیز با مساحت ۴۰۰ مترمربع وجود دارد که ارتفاع سقف آن به پنج متر می‌رسد، ۲۰ متر انباری دارد و به صاحبان بنگاه ماشین توصیه شده است.

برای این واحد باید پنج میلیارد تومان پیش و ماهی ۳۰۰ میلیون اجاره پرداخت کرد. بین فایل‌های فروش هم مغازه‌ای ۲۷ متری دیده می‌شود که آن را دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. بهای فروش یک واحدی اداری ۷۵ متری هم ۳.۵ میلیارد تومان است.

قیمت فروش و اجاره واحدهای تجاری در پاساژهای معروف تهران
 
موقعیت ملک توضیحات ملک قیمت فروش یا بهای اجاره
اطلس مال   ۱۶۰ متر اداری فلت فروش ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون
پالادیوم ۱۳۰ متر اداری با اتاق مدیریت فروش ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون
پالادیوم ۱۲۵ متر اداری اجاره ۵۰ م پیش + ماهی ۵۱ م
بام لند ۵۰ متر مغازه کلیدنخورده فروش دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون
ارگ تجریش ۲۰ متر مغازه طلا و جواهر اجاره ۳۰۰ م پیش + ۱۰ م
ارگ تجریش ۵۰ متر مغازه طلا و جواهر فروش ۲۰ میلیارد
کوروش ۶۸ متر اداری اجاره ۲۰۰ م پیش + ۹ م
کوروش ۱۴ متر مغازه فروش هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون
تیراژه ۲۰ متر مغازه طبقه اول اجاره ۷۰ م پیش + ۸.۵ م
تیراژه ۲۷ متر مغازه فروش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون
منبع:فرارو