فرناز رواخواه، مربی کاراته، درباره عملکرد تیم ملی کاراته بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در مجموع اگر بخواهیم بر اساس سطح رقابت‌ها بررسی کنیم مسابقات سطح فنی خیلی بالایی نداشت چون کرونا در این دو سال به شدت ورزش را تحت تاثیر قرار داد که نتیجه آن را هم در مسابقات مختلف دیدم و طبیعتا این رویداد نیز جداب از شرایط نبود. در خصوص عملکرد کاروان ایران نیز در بخش کاتا در رده های پایه نتایج قابل دفاعی داشتیم. در هر سه رده نوجوانان، جوانان و امید مدال های خوبی به دست آمد و در بخش پسران نیز نتیجه متعادلی کسب شد.

وی افزود: در بخش بزرگسالان فاطمه صادقی با بدشانسی حضور در فینال را از دست داد و متاسفانه همین اتفاق باعث شد در ادامه نیز نتواند به مدال برسد اما در کل نمایش او خوب بود و امتیاز مناسبی را به دست آورد. در بخش مردان نیز شهرجردی خیلی خوب ظاهر شد. در برخی از رده ها به ویژه پایه جدول پسرها از بخش بانوان خیلی بهتر بود و این موارد را هم باید در نظر بگیریم اما می توانیم عملکرد کاتای ایران را در این مسابقات خوب ارزیابی کنیم و نمره قبولی بدهیم.

کارشناس کاراته با اشاره به نتیجه به دست آمده در بخش کومیته ادامه داد: در بخش کومیته نیز در رده های پایه نتایج خوبی نصیب کاروان ایران شد. اگر بخواهیم منطقی قضاوت و ارزیابی کنیم طبیعی است که نمی توان در همه اوزان انتظار مدال آنهم مدال طلا داشته باشیم اما در بخش بزرگسالان اتفاق خوبی رخ نداد و متاسفانه دست مان از مدال طلا برخلاف انتظارات دور ماند. تیم بزرگسالان ما می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد ولی در نهایت یک نتیجه کاملا معمولی و شاید تا حدی هم ضعیف به دست آمد.

رواخواه در پایان گفت: بازی های آسیایی را در پیش داریم که چهار سال یک بار برگزار می شود و همیشه نگاه‌ها به سمت رشته کاراته در این رویداد مثبت است. شرایط کاراته در بخش بانوان برای شرکت در این رویداد بد نیست اما غافل نشویم که رقبا سرمایه گذاری خوبی داشتند که نتیجه آن را هم در مسابقات اخیر دیدیم. به نوعی این نتایج در این رویداد زنگ خطر جدی برای کاراته بانوان است که باید جدی گرفته شود اما یک فرصت هفت ماهه وجود دارد و قطعا اگر برنامه ریزی مناسب‌تری داشته باشیم می‌توان امیدوار بود که صعود یک پله‌ای را از تیم ملی در این رویداد شاهد باشیم.

انتهای پیام// 4