شهر خبر

روز شنبه؛

عراقی ها درحمایت از احداث بنای یادبود فرماندهان پیروزی تجمع کردند

عراقی ها درحمایت از احداث بنای یادبود فرماندهان پیروزی تجمع کردند

منابع خبری از تجمع شمار زیادی از عراقی ها در بغداد در حمایت از احداث بنای یادبود شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه العربی الجدید از انجام تدابیر شدید امنیتی طی عصر شنبه در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد در پی فراخوان گروه های مقاومت برای تجمع در محل شهادت فرماندهان پیروزی (شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) خبر داد.

این روزنامه تدابیر امنیتی فوق را به فراخوان گروه های مقاومت برای تجمع در محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سابق رئیس هیات حشدشعبی مربوط دانست.

بر اساس این گزارش، معترضان عراقی تاکید کردند که در این تجمع نصب بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل حمله آمریکا به خودروی آنها را که چند روز پیش به بهانه وجود زیرساخت های فرودگاه در این محل و عدم امکان احداث هرگونه تاسیسات در آن مورد مخالفت شهرداری هم قرار گرفته بود، خواستار خواهند شد.

العربی الجدید به نقل از منابع امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که مراجع عالی امنیتی نسبت به تشدید تدابیر امنیتی در نزدیکی فرودگاه بغداد و مناطق پیرامون آن به منظور جلوگیری از اقدامات خشونت بار دستور داده اند.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی گفت: برخی طرف ها در داخل فرودگاه بین المللی بغداد درپی فشارهای خارجی با احداث بنای یادبود فرماندهان پیروزی داخل این فرودگاه مخالفت کردند.

وی افزود: تظاهرت امروز مسالمت آمیز خواهد بود و هدف آن درخواست برای احداث این بنا داخل فرودگاه بغداد است تا جهانیان شاهد این جنایت آمریکا باشند.

المعموری گفت: تظاهرات تداوم خواهد داشت و تا زمان تحقق مطالبات برای احداث بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس داخل فرودگاه بغداد و ممانعت از هرگونه دخالت خارجی که مخالف این بناست، متوقف نخواهد شد.