شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان

تشدید نفرت پراکنی رهبران هندوها علیه مسلمانان

ویدئوهایی که در آن رهبران مذهبی هندو خواستار "خشونت" و "پاکسازی قومی مسلمانان" در هند هستند، توسط پلیس در حال بررسی است.

تشدید نفرت پراکنی رهبران هندوها علیه مسلمانان

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری دویچه وله، پلیس شمال هند روز جمعه اعلام کرد که در حال بررسی رویدادی است که در آن رهبران مذهبی هندو خواستار کشتار دسته جمعی مسلمانان در این کشور شدند.

این ویدئو که مربوط به یک رویداد مذهبی در شهر شمالی هاریدوار در ایالت اوتاراکند است، اواسط هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

آشوک کومار، رئیس پلیس اوتاراکند گفت: ما به ویدیوهایی که در فضای مجازی پخش شد و از طریق سخنرانی‌های "تحریک آمیز" علیه یک مذهب خاص، نفرت پراکنی می‌کرد، توجه کرده‌ایم. ما همچنین از شبکه‌های اجتماعی خواسته‌ایم تا جلوی این ویدئو را بگیرند.

یکی از افرادی که در این ویدئو صحبت می‌کند، از مردم خواست تا خود را برای "کشتن یا مردن آماده کنند".

این شخص در این ویدئو گفته است: مثل میانمار، پلیس، سیاستمداران، ارتش و هر هندویی در هند باید سلاح‌های خود را بردارند و عملیات پاکسازی را انجام دهند؛ هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

یک نماینده دیگر در این ویدئو گفت که هیچ هندویی نباید درخصوص "به‌زندان افتادن برای کشتن مسلمانان" نگران باشد.

در همین حال اسدالدین اویسی، قانونگذار برجسته مسلمان در توییتر نوشت که این ویدئوها "مورد روشنی از تحریک به نسل کشی" است.

فعالان می‌گویند که جنایات و نفرت علیه مسلمانان و مسیحیان از زمانی که "حزب ملی‌گرای هندو بهاراتیا جاناتا"، به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در سال ۲۰۱۴  به قدرت رسید، افزایش یافته است.

وبگردی