شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی

ماجرای پلمب برخی واحدهای تولیدی باغ سپهسالار +فیلم

.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز گفت: خروج همه ۶۰۰ واحد تولیدی بدون در نظر گرفتن زیرساخت و ایجاد شهرک صنفی، ممکن نیست.

به گزارش مشرق، رسول شجری رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر گفت: باغ سپهسالار، قدمت بیش از ۵۰ ساله دارد و طبق ماده ۵۵ بند ۲۰ شهرداری در طرح ساماندهی کارگاه‌های تولید کفش باید منطقه را ترک کنند.

وی افزود: اکنون ما با وجود ۶۰۰ واحد تولیدی صنفی و بیش از ۴ هزار کارگر امکان جابه‌جایی در فرصت اندک را نداریم. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز گفت: خروج همه این واحدهای تولیدی بدون در نظر گرفتن زیرساخت و ایجاد شهرک صنفی، ممکن نیست و ابتدا باید مکانی مناسب و فضای کسب و کار برای این واحدها آماده شود و بعد شهرداری اقدام به پلمب کند.

شجری با بیان اینکه کسبه به لحاظ شرایط اقتصادی در شرایط مطلوبی نیستند، افزود: با توجه به شرایط کرونا و گرانی مواد اولیه و سخت شدن شرایط تولید پلمب و تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن قشر زیادی از کارگران عادلانه نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان کفش دست‌دوز گفت: از تولید تا عرضه کفش به بازار ۳۵ درصد سود برای تولیدکنندگان درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تأکید قانون نظام صنفی به فروشندگان، ارائه فاکتور خرید به خریدار است.

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: طبق ابلاغیه اسناد بالادستی، بیش از ۲۵ رسته شغلی که واحدهای صنعتی و کفش دوزان را هم شامل می‌شود، باید ساماندهی و انتقال یابند و در غیر این‌صورت پلمب می‌شوند.

وی بیان کرد: این واحدها از نظر ایمنی و مسائل آتش‌نشانی مشکل دارند و آلودگی و مزاحمت برای شهر تهران ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: شهرداری با تمام توان در خدمت واحدهای صنفی کفش دست‌دوز برای رفع مشکل پیش‌آمده است.