شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افزایش حقوق#کرونا

ریچارد ارمسترانگ مدیر موزه گوگنهایم نیویورک علیرغم تعدیل ۱۱ درصد از کارکنان این موزه در سال ۲۰۲۰، حقوقش را ۴۰ درصد افزایش داد و این افزایش حقوق را پاداش و حقوق معوق ذکر کرد.

هنرام‌روز: به تازگی اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد که حقوق او در طول سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ هزار دلار افزایش داشته. این افزایش حقوق در زمانی اتفاق افتاد که این موزه متعهد شد حقوق مدیران ارشد کاهش دهد چرا که در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارمندان اخراج شدند. 

43524FBC-6DD0-4C68-9F41-71C79F47D4BF

در ژوئیه ۲۰۲۰ ارمسترانگ در یک جلسه به تمام کارکنان گفت تازمانی که لازم است کاهش حقوق را تمدید می‌کند و میران حقوق افرادی که در موزه بالاتر است مورد بازنگری قرار می‌گیرد. 

در آوریل ۲۰۲۰، مدیران گوگنهایم اعلام کردند که کاهش دستمزد ۵ تا ۲۵ درصدی را برای کارمندانی که بیش از ۸۰ هزار دلار درآمد دارند را اجرا می‌کند.

اما اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که مدیر گوگنهایم بر خلاف چیزی که به عموم مردم و کارمندان اعلام کرد، عمل می‌کرده. 

بایگانی‌های 990 IRS Guggenheim، فرمی که دولت امریکا از آن برای جمع‌آوری اطلاعات مالی سازمان‌های معاف از مالیات استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که دریافتی کل آرمسترانگ از ۱۰۷۳۹۹۱ دلار در سال ۲۰۱۹ به ۱۵۰۴۰۸۱ دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته‌است. این در حالی است که بسیاری از کارمندان این موزه به دلیل نبود منابع مالی برای پرداخت حقوقشان بیکار شدند و شاید هنوز هم در حال پیدا کردن شغلی جدید هستند و قطعا خواندن این اطلاعات برایشان دردناک است. 

در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ کارکنان از کاهش ۱۱ درصدی تعداد مشاغل مطلع شدند و ۲۴ کارمند به طور کامل شغل خود را از دست دادند. هشت کارمند دیگر هم به صورت داوطلبانه از کار خود انصراف دادند. 

آرمسترانگ ان زمان در نامه‌ای به کارمندان گفت: «تأثیر همه‌گیری کرونا بر امور مالی موزه گوگنهایم مخرب بود و عمیقاً از اینکه باید بگویم موزه مانند گذشته توانایی پشتیبانی از کارمندان را نخواهد داشت، متاسفم. ما به تمام گزینه‌ها فکر کردیم و این تصمیم دشوار به ما کمک می کند تا سال ۲۰۲۰ را طی کنیم و پایه قوی تری برای آینده ایجاد کنیم.»

نیویورک تایمز در این خصوص گزارش داد: «علاوه بر توقف استخدام افراد جدید این موزه کاهش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان ارشد از جمله آقای آرمسترانگ را تا پایان سال ۲۰۲۱ اعمال کرده‌است.»

گروه «گوگنهایمی بهتر» ائتلافی از کارکنان فعلی و سابق این موزه به صورت ناشناس و از طریق شبکه‌های اجتماعی خواستار توجه مردم به این اتفاق و توضیح موزه و اقای ارمسترانگ در این خصوص شدند.  

«ما کارمندان سابق و در حال حاضر گوگنهایم و عموم مردم سزاوار این هستیم که بدانیم چرا ریچارد آرمسترانگ در سال ۲۰۲۰، چهل درصد افزایش حقوق داشت در حالی که بسیار از همکاران ما در در بحبوحه یک بحران بهداشتی و اقتصادی جهانی شغل خود را از دست دادند. امیدواریم دلیل موجهی برای این اختلاف وجود داشته باشد. ما منتظر توضیح روسای گوگنهایم هستیم.»

پرونده‌ها نشان می‌دهند، علاوه بر آرمسترانگ، نانسی اسپکتور، متصدی ارشد سابق موزه و سارا ایتون، مدیر ارشد بازاریابی آن هم افزایش دریافتی داشته‌اند.

روسای گوگنهایم از انتشار مبلغ واقعی و پاسخ به رسانه‌ها در این خصوص خودداری کرده‌اند. 

منبع: The Artnewspaper