شهر خبر

تفاوت علائم اُمیکرون با سرماخوردگی چیست؟

تفاوت علائم اُمیکرون با سرماخوردگی چیست؟

با وجود شباهت هایی که ویروس کرونا و سرماخوردگی دارند، محققان توصیه می کنند هرگونه مشکل تنفسی را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش بهداشت نیوز ،با شیوع گسترده سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا به تازگی اعلام کرده است که با شیوع اومیکرون، شمار مبتلایان به آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم افزایش یافته است.

محققان تأکید می کنند: علائم آنفلوآنزا، کووید و دیگر بیماری های تنفسی مشابه یکدیگر بوده و باید تست های تشخیصی برای شناسایی آنها از یکدیگر انجام شود. در حالی که آنفلوآنزا و کرونا با نوع خاصی از ویروس ایجاد می شوند، سرماخوردگی با ویروس های متفاوت دیگری به وجود می آید.

گزارش های اخیر حکایت از آن دارد که سویه های اخیر کرونا مانند اومیکرون علامت مشابه تری به سرماخوردگی ایجاد می کنند. محققان معمولا توصیه می کنند که افراد حتی با مشاهده علائم سرماخوردگی هم برای اطمینان از ابتلا به کووید حتما تست کرونا بدهند تا احتمال انتقال ویروس را به دیگران کاهش دهند.

در سویه جدید اومیکرون، علائم مشابه سرماخوردگی نظیر آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه و گلودرد عنوان شده است.  سرماخوردگی معمولا برای میلیون ها نفر در جهان که سالانه به آن مبتلا می شوند، آشناست و در هر فصلی به ویژه در پاییز و زمستان سر و کله اش پیدا می شود.

علائم سرماخوردگی معمولی با گلودرد، آبریزش بینی، سرفه، عطسه، سردرد و دردهای بدنی همراه است و اغلب افراد مبتلا طی 7 تا 10 روز به طور کامل بهبود می یابند؛ در حالی که مبتلایان به نقصی سیستم ایمنی، آسم و مشکلات تننفسی ممکن است شدیدتر به سرماخوردگی مبتلا شوند.

برخی علائم کرونا با سرماخوردگی متفاوت اند که شامل تب، لرز، لرزش بدن، کوتاهی تنفس، کاهش اشتها یا کاهش بویایی و اسهال می شود. کرونا از ابتدای شیوع در آمریکا تاکنون بیش از 800 هزار مرگ و میر ایجاد کرده و شمار زیادر هم در بیمارستان بستری شده اند. محققان توصیه می کنند اگر فرزندتان دچار مشکل تنفسی شد، فارغ از این که قادر به خوردن و آشامیدن باشد، سریع او را به مراکز درمانی منتقل کنید.

منبع: سیناپرس