شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در جهان طی هفته گذشته

افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا در جهان طی هفته گذشته

تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان طی هفته گذشته تقریباً یک پنجم افزایش یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز، در یک هفته اخیر شیوع بیماری کووید۱۹ در بیشتر مناطق جهان سرعت گرفته و اروپا بیشترین بار را ناشی از شیوع این بیماری متحمل شده است.

در ادامه به ارائه تحلیلی آماری از وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ و مرگ و میرهای ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری در نقاط مختلف جهان بر اساس داده‌های جدید از سوی "خبرگزاری فرانسه" خواهیم پرداخت:

براساس داده‌های خبرگزاری فرانسه تا روز پنجشنبه، میانگین تعداد موارد جدید ابتلای روزانه به کروناویروس در هفته گذشته با ۱۸ درصد افزایش به بیش از ۷۴۹ هزار نفر رسید که این دهمین افزایش هفتگی متوالی بوده است.

در اقیانوسیه، تعداد موارد ابتلا به کووید۱۹ بیش از دو برابر شده و ایالات متحده/ کانادا نیز افزایش ۵۵ درصدی را شاهد بوده اند.

با این حال شیوع این بیماری در آسیا و خاورمیانه کاهش یافته به گونه ای که موارد ابتلا در این مناطق به ترتیب ۱۳ و ۱۲ درصد کاهش داشته است.

چندین کشور آفریقایی که برای اولین بار سویه بسیار مسری اٌمیکرون در آنها شناسایی شد از جمله کشورهایی بودند که بیشترین افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ را در هفته گذشته ثبت کردند.

در اتیوپی تعداد موارد ابتلا به کووید۱۹ هفت برابر شده است. همچنین تعداد موارد ابتلا به این بیماری در کنیا ۴۸۳ درصد، در زامبیا ۳۷۰ درصد، در موزامبیک ۱۵۵ درصد و در بوتسوانا ۱۴۲ درصد افزایش یافته است.

اما در زیمبابوه موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ به نصف کاهش یافته است. در بلژیک نیز موارد جدید ابتلا به کووید ۴۷ درصد کاهش داشته و اتریش و مجارستان نیز هر کدام کاهش ۳۶ درصدی موارد ابتلا به این بیماری را شاهد بودند.

ایالات متحده نیز با ثبت روزانه ۱۸۴ هزار و ۸۳۴ مورد ابتلا به کووید۱۹ به طور متوسط، با افزایش ۵۱ درصدی مواجه بوده و همچنان کشوری با بیشترین تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری است.

پس از ایالات متحده نیز، انگلیس با ۹۶ هزار و ۱۰ مورد ابتلای روزانه به کووید۱۹، افزایش ۵۴ درصدی و فرانسه با ۶۱ هزار و ۲۷۴ مورد ابتلا، افزایش ۲۱ درصدی داشته اند.

از نظر منطقه ای، اروپا در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا به کووید۱۹ را به ثبت می رساند. اروپا بیش از سه میلیون مورد ابتلا را طی هفته گذشته به ثبت رسانده که ۵۸ درصد از کل  آمار جهانی را تشکیل می دهد.

ایالات متحده با ۱۴۹۸ قربانی بیشترین آمار مرگ و میر روزانه ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ را داشته و پس از آن نیز روسیه ۱۰۳۵ مورد فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.

اما به لحاظ منطقه ای، اروپا با ۲۶ هزار و ۳۷۵ مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به کووید۱۹ طی هفته گذشته بیشترین مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری را داشته است.

 همچنین در سطح جهانی نیز تعداد مرگ و میرها با دو درصد کاهش به ۶۹۳۹ نفر در روز رسیده است.