شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شهردار#رسانه‌ها

جنجال درخواست یک میلیاردی یک مدیر | رهن خانه لاکچری در شهری که گرمخانه بیست متری هم ندارند

پنجشنبه و چند ساعت بعد از آنکه درخواست سوال برانگیز و میلیاردی یونس غفاری شهردار رباط کریم از شورا در فضای رسانه‌ای بازتاب یافت، لشکر مجازی به راه افتادند تا با نسبت دادن اصلاحات موهن، رسانه‌ها را از انعکاس واقعیت‌ها منصرف کنند.

دستمزد - حقوق - اسكناس

به گزارش همشهری آنلاین، مهر نوشت: در همین فضا بود که برخی اعضای شورای شهر رباط کریم نیز واکنش‌های مختلفی به این موضوع داشتند و از کنار گذاشتن لایحه آقای شهردار سخن گفتند و اینکه شورا زیر بار درخواست یک میلیارد تومانی نمی‌رود.

این در حالی است که شهردار رباط کریم در جای دیگری به یکی از فعالان مجازی صراحتاً گفته است که به دنبال یک آپارتمان کوچک است، که حداکثر ۲۵۰ یا ۳۰۰ میلیون تومان پول برای رهن آن نیاز است و از طرفی خودش ماده قانونی آورده است که باید نیمی از این مبلغ را هم شخصاً تقبل کند.

این موضوعی است که نایب رئیس شورای شهر هم آن را تأیید کرد و گفت: بر اساس قانون شورای شهر ۵۰ درصد مبلغ ودیعه مسکن آقای شهردار را تصویب می‌کند و مابقی را شهردار از جیب خودش باید تأمین کند.

پریسا اینانلو البته تاکید و به شهروندان اطمینان داد: شورا هرگز مبلغ یک میلیارد تومان را تصویب نمی‌کند، اما ۵۰۰ میلیون تومان معمول و عرف است به همین خاطر لایحه ودیعه مسکن را شورا فعلاً از دستور کار خارج کرده است.

اما دقیقاً نقطه تناقض اینجا بیرون می‌زند که شهردار تاکید کرده بود که دنبال خانه‌ای کوچک است، اما نایب رئیس شورا خیلی شفاف گفت: از آنجایی که شهردار جدید به دنبال اجاره ویلای دربستی در شهرک «خانه» است هزینه ودیعه آن طبیعتاً از واحد آپارتمانی بیشتر است.

طبق اطلاعاتی که ما از سایت‌های مجاز دریافت کردیم، رقم رهن یک ویلای ۱۲۰۰ متری لاکچری و دوبلکس در شهرک خانه دقیقاً همان دو میلیارد تومان است، یعنی آقای شهردار کاملاً با برنامه درخواست یک میلیارد تومانی داده تا خودش یک میلیارد تومان هم روی آن پول بگذارد و در این شهرک یک خانه رویایی اجاره کند.

اینکه شهردار رباط کریم دلش می‌خواهد خانه میلیاردی داشته باشد، ایرادی ندارد، اما در شرایط اقتصادی فعلی نباید هزینه علایق شخصی وی به گردن حساب شهرداری بیافتد، چرا که این شهر فقرایی دارد که در این شب‌های سرد بی خانمان و گرسنه در سطح شهر می‌چرخند و یک گرمخانه بیست متری هم ندارند.

به نظر می‌رسد، شهردار باید طبق قانون در این شهر ساکن باشد و فرزندانش هم در این شهر به مدرسه بروند، ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.