شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی#مذاکره#اتحادیه عرب#گفتگو

در واکنش به تحولات اخیر لیبی؛

اتحادیه عرب از طرف های درگیر خواست به مذاکره پایبند باشند

اتحادیه عرب از طرف های درگیر خواست به مذاکره پایبند باشند

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه تحولات لیبی را از نزدیک پیگیری می کند بر ضرورت پایبندی همه طرف های درگیر در این کشور به مذاکره و گفتگو تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه تحولات اخیر لیبی را با دقت پیگیری می کند و از همه طرف های درگیر در لیبی می خواهد منافع عمومی کشورشان را بر هرگونه منافع و حساب های تنگ نظرانه ترجیح دهند.

این مقام اتحادیه عرب افزود: لیبی در حال عبور از نقطه عطف مهم و خطرناک تری است که همبستگی و همکاری همه طرف ها را برای برگزاری انتخابات در نزدیک ترین زمان اقتضا می کند تا بدین وسیله مصلحت عموم مردم لیبی با انتخاب نمایندگان خود، محقق و وحدت و حاکمیت ملی این کشور حفظ شود.

وی در ادامه، همه طرف های درگیر در لیبی را به استناد به مذاکره و گفتگو به عنوان تنها راه حل اختلافات فرا خواند و از آنها خواست از اقدامات خشونت بار و به کارگیری سلاح یا حتی تهدید به استفاده از آن خودداری کنند و تأکید کرد: حفظ ثبات در لیبی برای بیان خواسته های آزادانه مردم از طریق انتخابات ضروری است و باید درباره اصول قانونی و اجرایی انتخابات در لیبی و سپس احترام و پایبندی به نتایج آن، توافق ملی وجود داشته باشد.

مقام اتحادیه عرب تصریح کرد: اراده و خواست جامعه بین الملل آنگونه که در چند ماه اخیر در محافل متعدد مطرح شده است، تأکید بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و پایان هر نوع حضور نظامی خارجی در لیبی است چرا که تحقق اهداف مذکور، ثبات این کشور را تضمین می کند.