شهرخبر

واکنش کاربران ایرانی به خشم لندن از شلیک موشک‌های بالستیک | به خشم بیاد تا جونش در بیاد! | دوران بزن در رو تمام شد

پرتاب همزمان شانزده موشک بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷، وزارت امور خارجه انگلیس را به خشم آورد.  

لیز تراس

به گزارش همشهری آنلاین، روز جمعه، سوم دی‌ماه، با پایان یافتن رزمایش پیامبر اعظم ۱۷، خبری منتشر شد که نشان می‌داد انگلیس این رزمایش را برنتافته و و دولتمردان آن در وزارت امور خارجه این کشور خشم خود را با صدور بیانیه‌ای درباره این رزمایش و تهدید ایران ابراز کرده‌اند.

متن کامل این خبر را می‌توانید در اینجا ببینید.

برخی کاربران سایت همشهری‌آنلاین به این بیانیه و دخالت انگلیس واکنش نشان داده و نظرهای خود را برای ما نوشته‌اند که در زیر می‌خوانید.

رحیم نوشته است: خانم وزیر چرا وقتی رژیم تروریستی و طفل‌کش و دبستان بمباران‌کن صیهونیستی قطعنامه‌های سازمان ملل را لگدمال می‌کند، لال‌مونی می‌گیرید و می‌گید حق دفاع از خوده. مگه موشک‌های ما شماره ۱۰ خیابان دانینگ استریت را هدف قرار داده که بی‌ربط حرف می‌زنی؟ حالا هم ساکت باش و لال‌مونی بگیر.  

کاربر دیگری بدون ذکر نامی از خود نوشته است: انگلیس خبیث و آن ملکه عجوزه‌اش بروند از خشم خودشان را دار بزنند. ایران هرروز قوی‌تر از دیروز می‌شود تا چشم انگلیس خبیث ازحدقه درآید ... ایران پیروز است.

علی، کاربر دیگری است که به طعنه نوشته است: چشم؛ دفعه بعدی حتماً قبل از رزمایش هماهنگ می‌کنیم با شخص شما که موشک بزنیم یا نزنیم!

واکنش کاربران ایرانی به خشم لندن از شلیک موشک‌های بالستیک | به خشم بیاد تا جونش در بیاد! | دوران بزن در رو تمام شد
بیانیه تند انگلیس در واکنش به رزمایش «پیامبر اعظم ۱۷» | خشم لندن از شلیک موشک‌های بالستیک

تا کور شود هر آن که نتواند دید!

جعفر: تاریخ این را تجربه کرده است. ایران با هر قدرت و توانی که داشته باشد هیچ‌گاه به هیچ کشوری حمله نمی‌کند؛ ولی دشمنان که نیت و آرزوی حمله به ایران را دارند باید این آرزو را به گور ببرند. تا کور شود هرآن که نتواند دید. حالا هی سیخ بزنید توی خانه زنبور تا باز غافلگیر بشید.  

شخصی بدون نام نوشته است: خانم وزیر خارجه انگلیس، باید بدانی دوران شاه پهلوی و قاجار گذشته و شما هرگز نمی‌توانید نه چیزی به ایران دیکته کنید نه تحمیل کنید. بلکه ما کشوری مقتدر و با توانایی بالا در همه امورات کشور هستیم. شما هم باید حساب خودتان را بکنید که ایران امروز با دیروز فرق دارد. پس لطفا محترمانه دیگر تکرار نکنید و به مزدوران خودتان در داخل هم دیکته کنید که دیگر به اراجیف‌گویی خود خاتمه دهند.

یک ایرانی هم خطاب به انگلیس گفته است: غلط زیادی نکن!

حسین گفته است: وزارت خارجه انگلیس هنوز در توهم دوران سیاه سلطه‌ خود در عهد قجر و پهلوی است؛ لذا این موضع‌گیری‌ها تعجبی ندارد، بنده شخصاً ممنون دلاوران سپاه و ارتش هستم که روی این اجانب را کم می‌کنند. کجایند ملی‌گراهایی که فقط ژست استعمارستیزی می‌گرفتند؟ ارتش و سپاه افتخار ایران اسلامی هستند. خداوند متعال بر توفیقات‌تان بیفزاید، ان‌شاءالله تعالی.  

یک ایرانی یهودستیز هم با ادبیات خاص خودش این دخالت انگلیس را محکوم کرده است: غلط کردی که محکوم می‌کنی؛ ما هم وجود نحس شما را در این دنیا محکوم می‌کنیم.  

حسین هم گفته: تاریخ ایران این جرثومه فساد و ضررهایی را که به ایران زده فراموش نخواهد کرد.

واکنش کاربران ایرانی به خشم لندن از شلیک موشک‌های بالستیک | به خشم بیاد تا جونش در بیاد! | دوران بزن در رو تمام شد
ایران پاسخ انگلیس را داد | برای برنامه دفاعی نه از کسی اجازه می‌گیریم و نه مذاکره می‌کنیم

کیان نوشته است: زمانی که کشتی انگلیسی در خلیج فارس توقیف شد آن‌وقت بود که فهمیدی ایران اسلامی یعنی چه. شما غربی‌ها هر چه رشته بودید فقط جمهوری اسلامی ایران بود که توانست پنبه کند. هر که نمی‌تواند ببیند این اقتدار را برود کور شود. خوب گفت رهبر ایران دوران بزن در رو تمام شده. پهلوی به تاریخ پیوست. الان معادله دنیا را ما عوض می‌کنیم نه ملکه پلشت انگل‌ستان.

سعید هم نوشته است: یکی نیست به این انگلیسی‌های جنایت‌کار بگه شما غلط می‌کنید که محکوم می‌کنید. کشوری که هزاران جنایت تو طول تاریخش در جهان انجام داده و میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بی‌دلیل به خاک و خون کشیده در جایگاهی نیست که چنین رزمایشی را محکوم کنه. حالا فکر کردی ایران تولید و ارتقای موشک را کنار می‌ذاره که انگلیس هروقت دلش خواست بیاد حمله کنه و دزدی و غارت راه بندازه!؟

علی هم نوشته است: خانم وزیر چرا ده‌ها بار رژیم اسرائیل ایران را تهدید نظامی کرده نگفتی خلاف امنیت فلان است. در حالی که ادبیات تهدید حتی زبانی، خلاف بدیهی دیپلماسی است.  

کاربری با عنوان ناشناس نوشته است: روباه پیر کفتارصفت، یاوه‌گویی تا کی؟

علی خوش‌روان نیز نوشته‌ است: به خشم بیاد تا جونش در بیاد!! مگر ما برای رزمایش باید از انگلیس اجازه بگیریم؟ به کوری چشم‌شان ما همواره باید آماده باشیم. ضمن این‌که تهدیدات را لاف می‌دانیم و برای اثرگذاری بر مذاکرات تحلیلش می‌کنیم. اما آماده بودن رمز موفقیت است. درود بر سپاه قدرتمند.

برخی مخاطبان سایت همشهری‌آنلاین هم بدون ذکر نام نظرشان را ثبت کرده‌اند: