شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید

طلب کمک کاخ سفید از شرکت‌های نرم‌افزاری

مشاور امنیت ملی کاخ سفید از شرکت‌های نرم‌افزاری خواست به بررسی راه‌های بهبود امنیت دیجیتال بپردازند.

طلب کمک کاخ سفید از شرکت‌های نرم‌افزاری

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های ساخت و توسعه نرم‌افزار، خواستار بررسی راه‌های بهبود امنیت دیجیتال شد. این تازه‌ترین نشانه نگرانی دولت آمریکا در مورد تهدیدات سایبری است.

در سال جاری، آمریکا هدف چندین حمله عظیم سایبری قرار گرفت و هزاران سند از جمله اسناد مربوط به روابط واشنگتن با مسکو و پکن که در دست شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی بود، به دست هکرها افتاد.  

در یک مورد که در سال گذشته میلادی اتفاق افتاد و آمریکا آن را به روسیه نسبت داد، هکرها با هک کردن نرم‌افزار ساخت شرکت "سولار ویندز"، به هزاران شرکت و اداره دولتی دسترسی پیدا کردند. آن‌ها همچنین به ایمیل‌های وزارات خزانه‌داری، دادگستری و بازرگانی آمریکا و  دیگر سازمان‌های آمریکایی دست یافتند.

در حمله‌ای دیگر، بیش از ۲۰ هزار سازمان آمریکایی هدف هکرها قرار گرفتند. دولت آمریکا باور دارد که این حمله توسط گروه جاسوسی با نام "هافنیوم" صورت گرفت؛ گروهی که گفته می‌شود با دولت چین ارتباط دارد.

در نامه سالیوان آمده است: حوادث اخیر "سولار ویندز" و "هافنیوم" یادآور این هستند که دشمنان استراتژیک، با اهداف شرورانه، از نقاط ضعف ما استفاده می‌کنند.

وبگردی