شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مجلس#رئیس مجلس#کارکنان

نایب رئیس مجلس در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی

کرمانشاه- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی خبر داد و گفت: پرداخت این فوق العاده حق مسلم همه کارکنان دولت و کارکنان نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان کرمانشاه پاسخگوی سوالات مطرح شده خبرنگاران در حوزه طولانی شدن فرایند انتخاب استانداری کرمانشاه، پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی، بودجه کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده و طرح شفافیت آرا نمایندگان بود.

عبدالرضا مصری با اشاره به گمانه زنی‌های فراوان برای انتخاب استاندار جدید کرمانشاه، اظهار کرد: اکثر گمانه زنی‌هایی که در فضای مجازی برای انتخاب استاندار جدید کرمانشاه و نقش مجمع نمایندگان استان در موافقت و یا مخالفت با گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود صحت ندارد؛ زیرا دولت سیزدهم و وزارت کشور در نهایت باید استاندار کرمانشاه را مشخص کند و نظراتی که بعضاً توسط نمایندگان استان بیان می‌شود، صرفاً نظرات شخصی است.

وی افزود: هنگامی که مردم برای انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه شدند با انتخاب خود، تغییر را انتخاب کردند و نمایندگان نیز به عنوان نماینده مردم باید به نظرات مردم توجه کنند و استاندار که شاکله دولت در استان‌ها است باید تغییر کند و لازم است دولت برای انتخاب استاندار جدید داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از طولانی شدن فرایند انتخاب استاندار کرمانشاه به عدم ثبات تصمیم گیری توسط وزارت کشور برگشته و یا هر گروه و جریان برای انتخاب گزینه مورد نظر تلاش می‌کنند که همین موضوع سبب طولانی شدن این فرایند شده است.

مصری با اشاره به اینکه تاکنون گزینه‌ای از سوی مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار کرمانشاه به وزارت کشور مطرح نشده است، گفت: در ابتدا نظرخواهی از تمام نمایندگان استان‌ها برای انتخاب استانداران انجام گرفت و از آنجا که اساساً وظیفه مجلس شورای اسلامی انتخاب استاندار نبوده مجمع نمایندگان گزینه مشخصی را جهت تصدی استانداری کرمانشاه به وزارت کشور معرفی نکرده است، و بر اساس وضعیت استان کرمانشاه لازم است دولت هرچه سریع‌تر استاندار کرمانشاه را معرفی کند.

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی

وی با بیان اینکه استاندار جدید کرمانشاه باید بومی و دارای ارتباطات قوی کشوری باشد، بیان کرد: برای انتخاب استاندار کرمانشاه باید به ۲ ویژگی بومی و ارتباطات قوی کشوری توجه شود زیرا به دلیل انبوه مشکلات فرصت کافی وجود ندارد که یک فرد غیربومی انتخاب و یک الی ۲ سال از عمر مدیریتی خود را صرف شناخت ظرفیت‌های استان کرمانشاه کند و همچنین باید فردی توانمند و دارای ارتباطات ملی و چهره‌ای مقبول باشد تا بتواند با استفاده از روابط، سکان هدایت امور را به دست گرفته و برنامه‌های خود را به سرانجام برساند.

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های رخ داده در مسیر پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی به کارمندان و بازنشستگان استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در قانون برنامه ششم و ماده ۱۱۲ به دلیل هشت سال جنگ در مناطق عملیاتی با توجه به اینکه استان‌هایی که درگیر جنگ تحمیلی بودند از توسعه محروم شدند فوق العاده حق مناطق جنگی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به منظور جبران عقب ماندگی و توسعه این مناطق و افزایش قدرت خرید مردم پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی توسط دولت قبل با بی‌عدالتی انجام گرفت به گونه‌ای که بعضی از کارکنان از این امتیاز برخوردار و گروهی دیگر محروم شدند و یا تعدادی از دستگاه‌ها از پرداخت آن سرباز زدند و حتی بازنشستگان از دریافت آن کنار گذاشته شدند.

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی

مصری تصریح کرد: دولت و به خصوص آقای نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه با وجود برگزاری جلسات متعدد و وعده‌های فراوان از پرداخت آن به بازنشستگان امتناع کردند و در نهایت استفساریه آن در مجلس یازدهم تهیه و توسط شورای نگهبان به تأیید رسید، اما با وجود دستور رئیس جمهور وقت همچنان سازمان برنامه و بودجه از پرداخت این مهم خودداری کرد.

دریافت فوق العاده حق مناطق جنگی حق مسلم کارکنان نیروهای مسلح

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در میان پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی به نیروهای مسلح که حق بزرگی برای تأمین امنیت بر گردن ما دارند محروم شدند و با جلساتی که با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد خود سرلشکر باقری بر پرداخت حق مناطق جنگی تاکید کردند اما سایر ارکان نیروهای مسلح پرداخت حق مناطق جنگی را فاقد اولویت می‌دانند که این موضوع را بارها در صحن علنی مجلس بیان کردم.

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت برای استان کرمانشاه طی سال آینده، بیان کرد: بودجه برآیند عملکرد تخصصی دستگاه‌های اجرایی و عملکرد مدیران در انجام امورات و تخصیص اعتبار برای پروژه‌ها است و اگر بودجه پیشنهادی دولت برای استان کرمانشاه کم بوده باید آن را در عملکرد مدیران بدانیم و بپذیریم توانایی مدیران استان همین میزان است.

بی‌عدالتی دولت قبل در پرداخت فوق‌العاده حق مناطق جنگی

نایب رئیس مجلس شورای خاطر نشان کرد: مدیران استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون تغییر چندانی نداشته‌اند و برنامه‌ها و بودجه پیشنهادی وزارت خانه‌ها در مرداد ماه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و مدیران باید تلاش خود را برای اقناع مدیران بالادستی برای انجام پروژه‌های مختلف انجام دهند.

مصری با اشاره به برخی مقایسه‌های غیرکارشناسی بودجه در فضای مجازی، تصریح کرد: کم و زیاد بودجه را باید با لایحه پیشنهادی دولت و در نهایت مصوبه مجلس شورای اسلامی با لایحه و مصوبه سال گذشته مقایسه کرد و نکته‌ای که در این خصوص لازم است به آن دقت شود این است که برخی پروژه‌ها که در برنامه بودجه سال گذشته سهمی داشته‌اند به دلیل تکمیل شدن اعتبارشان حذف شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان، گفت: اولویت امروز کشور و مردم، معیشت، تورم و بیکاری بوده و برای رفع این مشکلات باید تلاش شود و شفافیت آرا نمایندگان هیچ مشکلی را بر طرف نمی‌کند البته طرح شفافیت آرا برای مسائل کلان و ملی مناسب است اما برای در جزئیات این طرح کاستی‌هایی وجود دارد.