شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#کمیته انضباطی#فوتبال

مرتضی فنونی زاده: یک اوت دستی هم داوران به سود پرسپولیس نگرفته‌اند!

خیال همه راحت باشد؛ پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود/ در مورد طارمی توقع داشتید کمیته انضباطی روی دست فیفا حکم بدهد؟/ متاسفانه سپاهان زخمی است!

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: این روزها مُد شده که می‌گویند باید کارشناسان داوری نظر بدهند در حالی که ما عمر خودمان را در فوتبال گذاشته و متوجه این جور خطاها می‌شویم.

مرتض فنونی زاده
خبرورزشی -

دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن با برتری ۲ - صفر شاگردان یحیی گل محمدی به اتمام رسید. پس از این دیدار، ذوبی‌ها نسبت به پنالتی گرفته شده به سود پرسپولیس اعتراض داشته و مدعی بودند مدافع این تیم خطایی روی عیسی آل کثیر مرتکب نشده است. در همین راستا بد ندیدیم دقایقی با مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق پرسپولیس گفت و گو کنیم:

بی تعارف پنالتی گرفته شده روی عیسی آل کثیر پنالتی بود؟

شک نکنید! این روزها مُد شده که می‌گویند باید کارشناسان داوری نظر بدهند در حالی که امثال من مرتضی فنونی زاده عمر خودمان را در فوتبال گذاشته و متوجه این جور خطاها می‌شویم.

پس پنالتی درست بود؟

اتفاقا یک پنالتی داور گرفت و یکی دیگر هم روی مهدی ترابی نگرفت. دفاع ذوب آهن روی مهدی ترابی خراب شد و اجازه نداد ضربه اش را بزند اما چون یک مرتبه پنالتی گرفته شده بود دیگر داور دوباره نگرفت.

ولی ذوبی‌ها خیلی روی پنالتی پرسپولیس اعتراض کردند؟

طبیعی است تیمی که می‌بازد تحت هر شرایطی به هرحال اعتراض می‌کند و تیم خوب ذوب آهن هم باخته بود اما تا به حال یک اوت دستی هم داوران به اشتباه به سود پرسپولیس نگرفته اند!

بازی چه طور بود؟ به نظر می‌رسید پرسپولیس آن شادابی بازی حذفی را ندارد؟

نمی‌دانم دلیلش به خستگی برمی‌گردد یا چیزی دیگر اما مهم بردن این مسابقه بود. پرسپولیس برای ماندن در کورس مدعیان باید ذوب آهن را می‌برد و خدا را شکر هم این اتفاق افتاد.

سپاهان هم به شکل عجیبی باخت؟

در فوتبال شما نباید هیچ تیمی را دستکم بگیرید. راستش را بخواهید من هم باور نمی‌کردم سپاهان درخانه به پیکان ببازد اما فوتبال همین است دیگر.

هفته بعد هم پرسپولیس باید با سپاهان بازی کنید. این دیدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سپاهان الان زخمی‌است و تیم خطرناکی است. آنها در خانه به پیکان باخته اند و حالا می‌خواهند مقابل پرسپولیس جبران کنند. به نظرم بازی سختی خواهد بود.

خیال همه راحت باشد؛ پرسپولیس قهرمان لیگ می شود/ در مورد طارمی توقع داشتید کمیته انضباطی روی دست فیفا حکم بدهد؟/ متاسفانه سپاهان زخمی است!

ولی این دیدار در اراک برگزار می‌شود؟

این هم از آن داستان‌هاست. اصفهان استادیوم‌های خوبی دارد اما به خاطر یکسری اشتباهات فصل گذشته چرا این بازی باید در زمین بی طرف برگزار شود؟ لابد می‌خواهند بازی برگشت هم در استادیوم آزادی نباشد؟

درست است!

این تصمیمات فوتبالی نیست. میزبانی حق تیم‌هاست و نباید این حق گرفته شود. آن زمانی که تماشاگر می‌آمد و با آن همه داستان‌ها سربازی دو تیم مسابقات در ورزشگاه‌های اصفهان و تهران برگزار می‌شد. حالا می‌خواهند در زمین بی طرف باشد؟

استقلال هم در مشهد برد و صدرنشین جدول شد. فکر می‌کنید امسال استقلال بتواند نوار قهرمانی‌های پرسپولیس را پاک کند؟

یک چیزی می‌گویم تا خیال همه دوستان راحت باشد! رقیب پرسپولیس فقط پرسپولیس است و باز هم جام قهرمانی به ما خواهد رسید. البته اگر ۳ امتیازهای مفتی به برخی تیم‌ها ندهند و اجازه بدهند نتایج در زمین تعیین کننده باشد.

اما استقلالی‌ها یا سپاهانی‌ها معتقدند در لیگ نوزدهم نیز ۳ امتیاز در اصفهان به پرسپولیس اهدا شد؟

آن ۳ امتیاز فرق می‌کرد. یک تیم در زمین حاضر شد و تیمی دیگر در رختکن ماند و بازی نکرد. ۳ امتیاز پرسپولیس که به خاطر استفاده سپاهان از بازیکن خارجی که به پرسپولیس اهدا نشد! دوستان این مسائل را در نظر داشته باشند. یا اینکه من می‌شنوم که می‌گویند چرا سالی که طارمی‌از ترکیه برگشت بازی‌های پرسپولیس ۳ بر صفر نشد؟ لابد یادشان رفته که فیفا طارمی‌را محروم و پرسپولیس را جریمه کرد! شاید هم توقع داشتند کمیته انضباطی ما روی دست فیفا حکم بدهد؟ از آن گذشته پرسپولیس جعلی نکرده بود اما تیمی در فوتبال ایران با چند مدرک سربازی جعلی قهرمان شد و نه بازی‌هایش ۳ برصفر شد و نه قهرمانی ازآن تیم گرفته شد.